انتخاب سخت "مرادی"/ مدال رستمی یا پذیرش استعفای کادرفنی؟

رییس فدراسیون وزنه‌برداری اکنون با بازگشت از ژاپن باید یکی از بزرگترین تصمیمات دوران مدیریتی خود را بگیرد و بین کیانوش رستمی و کادرفنی تیم ملی یکی را انتخاب کند.

به گزارش ایسکانیوز، فدراسیون وزنه‌برداری بعد از المپیک بهترین فرصت را در اختیار داشت تا ماجرای سجاد انوشیروانی و کیانوش رستمی را یک بار برای همیشه پایان دهد اما هر چه پایان دادن به این اختلاف به تعویق افتاد، شرایط این دو نیز حساس‌تر شد. به طوری که این ماجرا، اکنون دچار پیچیدگی‌هایی شده که شاید دیگر هیچ وقت نتوان این دو (سجاد و کیانوش) را در کنار هم به عنوان شاگرد و مربی دید.

با تصمیمی که فدراسیون وزنه‌برداری در رابطه به کیانوش رستمی (خارج از اردوی تیم ملی و با یک مربی دیگر تمرین کند) گرفته، سجاد انوشیروانی در حال حاضر از ادامه حضور در کادر فنی تیم ملی سر باز زده است. بر این اساس اکنون شرایطی که وزنه‌برداری ایران در آن قرار دارد بسیار بغرنج است و حالا همه نگاه‌ها به سمت علی مرادی است که پس از بازگشت از ژاپن، چگونه اوضاع تیم ملی را سر و سامان خواهد داد.

علی مرادی در یک طرف کیانوش رستمی و در طرف دیگر سجاد انوشیروانی را پیش رو دارد و باید برای حل اختلاف این دو تصمیم بگیرد. تصمیمی که در مورد رستمی گرفته شده از الان انگشت اتهام ترویج ورزشکار سالاری را به سمت مرادی نشانه رفته و در صورتی که رییس فدراسیون نتواند سجاد انوشیروانی را راضی به ادامه کار کند و او از کادرفنی تیم ملی جدا شود، شاید باعث شود نمره منفی در کارنامه مدیریتی مرادی به ثبت برسد. از آن طرف اگر مرادی تصمیمی بگیرد که مورد قبول کیانوش رستمی نباشد، باید بپذیرد که یک مدال جهانی را از دست داده است.

علی مرادی اگر چند ماه پیش به فکر حل این مساله افتاده بود، شاید اکنون بر سر دوراهی قرار نمی‌گرفت که بین مدال کیانوش رستمی و اتهام ترویج ورزشکاری سالاری و قبول استعفای کادرفنی یکی را انتخاب کند.

وزنه‌برداری ایران بازی‌های یونیورسیاد، داخل سالن و از همه مهم‌تر مسابقات جهانی2017 را پیش رو دارد اما این روزها در حال دست و پنجه نرم کردن با اختلافی است که باید خیلی زودتر از این برای آن فکری می شد. علی مرادی اکنون در معرض آزمایش مدیریتی بزرگی قرار دارد و قطعا خیلی‌ها منتظرند که ببینند او چگونه می‌خواهد این ماجرا را ختم کند تا اتفاق دردناک دیگری برای وزنه برداری ایران رخ ندهد.

با توجه به جلسه‌ای که سرمربی تیم ملی با معاون ورزش قهرمانی داشته، اکنون وزارت ورزش به عنوان متولی ورزش ایران به خوبی در جریان اختلافات تیم ملی وزنه برداری قرار دارد و در حال حاضر که منافع تیم ملی وزنه برداری در خطر است، شاید بهتر باشد مقامات بالادستی هم به ماجرا ورود کنند تا تکلیف تیم ملی هر چه زودتر مشخص شود.

منبع: ایسنا

604

کد خبر: 800509

وب گردی

وب گردی