رئیس اتاق اصناف: 3 میلیاردریال تسهیلات به کسبه پلاسکو پرداخت می شود

رئیس اتاق اصناف ایران شرایط پرداخت تسهیلات 3 میلیارد ریالی (300 میلیون تومان) را به کسبه پلاسکو اعلام کرد و گفت: کسبه پلاسکو سه هفته فرصت دارند تا در مجتمع تجاری نور مستقر شوند و سپس از این تسهیلات استفاده کنند.

به گزارش ایسکانیوز از اتاق اصناف ایران، «علی فاضلی» گفت: پس از استقرار کسبه و تایید اتحادیه ذیربط ، اتاق اصناف ایران در نامه ای کسبه را جهت دریافت تسهیلات سه میلیارد ریالی با بهره 18 درصد به بانک عامل معرفی می کند.
وی خاطرنشان کرد، شروع پرداخت اقساط کسبه پس از یکسال تنفس آغاز می شود.
فاضلی افزود: کارگروهی متشکل از دولت و اتاق اصناف ایران، بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران در خود دولت تشکیل شد که ریاست این کارگروه به عهده معاونت اجرایی رئیس جمهوری بود .
وی تصریح کرد: حادثه پلاسکو در ماه های پایانی سال گذشته رخ داد و استقرار کسبه در محل مشخص شده حدود یک ماه و نیم طول کشید تا مجموعه نور در اختیار این کسبه قرار گرفت. تا استقرار کامل این عزیزان نیز دو ماه زمان برد و تسهیلات و تمهیداتی که در راستای حمایت از این دوستان اندیشده شده بود به زودی پرداخت می شود.
رئیس اتاق اصناف ایران افزود: در آخرین جلسه کارگروه که هفته گذشته در دفتر معاونت رئیس جمهوری با حضور همه دست اندرکاران برگزار شد، بانک پارسیان متقبل شد تا پس از استقرار کسبه اجاره نامه کسبه را صادر و تحویل دهد.
به گفته فاضلی، بخشودگی مالیات و به تعویق افتادن معوقه های مالیاتی کسبه بخشی از تصمیم های اتخاذ شده در هفته گذشته بود.
وی از هیات مدیره اتحادیه پیراهن دوزان خواست شرایطی را فراهم کنند تا کسبه تحت پوشش آن اتحادیه در محل مورد نظر مستقر شوند و اجاره نامه ها هم به نام آنها صادر شود تا بتوانند از تسهیلات استفاده کنند.
فاضلی با تاکید بر اینکه هنوز کسی این وام را دریافت نکرده و ابتدا باید فرایند استقرار طی شود، گفت: قرار بود تا پایان خرداد ماه کسبه هیچ گونه ای اجاره پرداخت نکنند و در جلسه اخیر به مدت سه ماه دیگر بنیاد مستضعفان پرداخت اجاره کسبه را تقبل کرد.
وی افزود: بر این اساس کسبه مستقر در مجتمع نور تا پایان شهریور هیچ گونه اجاره و شارژی پرداخت نمی کنند و این ها هم به عنوان تسهیلات جدید در نظر گرفته شده است.
فاضلی همچنین درباره کارگران پلاسکو گفت: دولت برای برخی از کارگران که بیمه نبودند پرداخت سه ماه حق بیمه کارگران را تقبل کرد و برخی از کسبه یکسری بخشودگی های معوقه ، دیرکرد، اقساط بانکی وبیمه داشتند که از طریق بانک و بیمه به نتیجه رسید. در بحث مالیات قرار شد این معوقه ها مجددا به تعویق بیافتند و بخش دیگری از دیر کردها را ببخشند .
وی تاکید کرد: کارگروه تلاش کرده است تا تمام شرایط و امکانات را فراهم کند و در مذاکراتی که با بنیاد داشته ایم برای ساخت ساختمان پلاسکو قول دادند به محض دریافت پروانه ساخت ظرف مدت 2 سال این ساختمان ساخته شود.
به گزارش ایرنا، ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت 8 صبح سی ام دی ماه دچار حریق شد که پس از سه ساعت و نیم تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، 15 طبقه ساختمان به طور کامل فروریخت.
در مجموع یک هزار و ٢٠٠ واحد تولیدی در مجتمع تجاری پلاسکو وجود داشت که براساس آمارها 560 واحد آن، فعال بود. 15 هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شد و سه هزار کارگر نیز بیکار شدند.
بخش زیادی از کسبه این ساختمان در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن بودند که 99 درصد آنان از این واحدها به عنوان «مرکز پخش» استفاده می کردند. همچنین 180 واحد در این ساختمان تولیدکننده و فروشنده دیگر اقلام بودند.
در این ساختمان 400 واحد پیراهن دوز، 6 واحد کشباف، هشت واحد صنف خیاطان و 20 واحد تولیدی کفش فعال بود.
ساختمان 15 طبقه پلاسکو در سال 1341 به عنوان نخستین ساختمان بلندمرتبه تهران افتتاح شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساختمان‌های پلاسکو و آلومینیم در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت.

401

کد خبر: 800522

وب گردی

وب گردی