امیرآبادی فراهانی مطرح کرد: ایران و قزاقستان به دنبال ایجاد صلح و امنیت در منطقه هستند

نایب رئیس مجلس قزاقستان ضمن تاکید بر لزوم مبارزه جدی با تروریسم گفت: جمهوری اسلامی ایران شریک قزاقستان در برقراری صلح و امنیت در منطقه است و تداوم رایزنی و تبادل نظر میان دو کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است.

به گزارش ایسکانیوز، روز گذشته -3 تیر ماه- احمد امیرآبادی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و قزاقستان با ولادیمیر کارپوویچ نایب رئیس مجلس نمایندگان جمهوری قزاقستان دیدار کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و قزاقستان در ادامه سفر به این کشور با ولادیمیر کارپوویچ نایب رئیس مجلس نمایندگان جمهوری قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

امیرآبادی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه روابط دوستانه دو کشور گفت:گسترش مناسبات ایران و قزاقستان بویژه در عرصه پارلمانی در شناخت توانمندی های دوکشور و استفاده از آنها در جهت تحکیم و تقویت همکاری ها و تعاملات دوستانه فیمابین از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی همچنین تشکیل گروه دوستی پارلمانی در مجالس دوکشور را نشانه علاقمندی طرفین برای گسترش تعاملات در زمینه های مختلف دانست و افزود: افزایش ارتباط میان کمیسیونهای تخصصی و گروههای دوستی پارلمانی راه را برای توسعه همکاری در عرصه های اقتصادی و تجاری هموار می کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و قزاقستان در ادامه با تمجید از برگزاری همایش پارلمانی حمایت قانونی از اقتصاد فناوری و همچنین نمایشگاه اکسپو آستانه گفت: گسترش مبادلات تجاری و بازرگانی میان ایران و قزاقستان و تبادل تجربیات در زمینه استفاده از فناوری های نوین در اقتصاد، ضمن افزایش سطح مبادلات دوکشور ، بستر مناسبی را برای توسعه همکاری میان کشورهای منطقه فراهم می کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد و گسترش تروریسم در منطقه و جهان گفت: مبارزه با این پدیده شوم نیازمند همکاری همه کشورهاست و نقش پارلمان ها در این زمینه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

امیرآبادی در پایان این دیدار گفت: افزایش رفت و آمد و تبادل نظر میان مسئولان سیاسی و پارلمانی دوکشور در توسعه ارتباطات فیمابین مؤثر است.

ولادیمیر کارپوویچ نایب رئیس مجلس نمایندگان قزاقستان نیز در این دیدار با اشاره به ٢٥ سالگرد برقراری روابط سیاسی دو کشور گفت: گسترش مناسبات ایران و قزاقستان در تمامی زمینه ها بویژه در عرصه های اقتصادی و تجاری به نفع دو ملت است.

وی با ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی ایران به قزاقستان و شرکت در همایش پارلمانی حمایت قانونی از اقتصاد فناوری گفت: مجلس قزاقستان از توسعه ارتباطات دو کشور بویژه در عرصه پارلمانی حمایت می کند.

وی همچنین از گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور خواست تا ضمن شناسایی توانمندی های دوکشور ، زمینه لازم برای گسترش هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را فراهم کنند.

نایب رئیس مجلس قزاقستان در پایان این دیدار ضمن تاکید بر لزوم مبارزه جدی با تروریسم گفت: جمهوری اسلامی ایران شریک قزاقستان در برقراری صلح و امنیت در منطقه است و تداوم رایزنی و تبادل نظر میان دو کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است.

302

کد خبر: 800523

وب گردی

وب گردی