«محمد بن سلمان» به‌دنبال سلطه بر کشورهای عربی و مقابله با ایران است

هفته نامه انگلیسی آبزرور نوشت که انگیزه اصلی محمد بن سلمان تحمیل زمامداری عربستان بر جهان عرب و مقابله با چالش رو به افزایش ایران در منطقه است.

به گزارش ایسکانیوز، نشریه آبزرور انگلیس در گزارش خود به قلم" سایمن تیسدال" با عنوان "جوان بی پروا چشم به تاج و تخت دوخته است"، به تعیین محمد بن سلمان به ولیعهدی عربستان و تفکراتش پرداخت و نوشت: محمد بن سلمان بلندپروازی‌های زیادی دارد و ممکن است افکار اصلاح گرای وی پژواکی در داخل عربستان پیدا کند اما بلندپروازی‌های بین المللی او برای جهان نگران کننده است.

این نویسنده "سلب اختیار از هیئت امر به معروف و نهی از منکر برای بازداشت افراد و تلاش برای کاهش تکیه اقتصادی به نفت از طریق متنوع سازی درآمد عربستان و چشم انداز 2030 این کشور را از دستاوردهای محمد بن سلمان در داخل عربستان" دانست اما افزود: در مقابل، محمد بن سلمان در سطح دیپلماتیک و نظامی بی پروا عمل می کند و انگیزه اصلی محمد بن سلمان تحمیل زمامداری عربستان بر جهان عرب و مقابله با چالش رو به افزایش ایران در منطقه است.

نویسنده آبزرور افزود: "دشمنی با ایران همان مبنای مشترک بین ولیعهد سعودی و رئیس جمهور آمریکا است. منبع نگرانی نیز همین جا است زیرا وقتی یک "کلاهبردار کارکشته" و "جوان بی پروا" با هم توافق می کنند؛ عواقب آن بسیار نگران کننده خواهد بود.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 800524

وب گردی

وب گردی