پرداخت بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان طی 8 ماه اخیر

وزیر آموزش و پرورش در آیین تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران از پرداخت بیش از 11 هزارمیلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان در 8 ماه اخیر خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، فخرالدین دانش آشتیانی در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل آموزش وپرورش شهر تهران که با حضور رؤسای ادارات مناطق تهران در ساختمان اصلی آموزش وپرورش شهر تهران برگزارشد؛ با بیان اینکه در راستای سیاست تمرکززدایی ، برخی از اختیارات ستاد به استانها تفویض شده است، تأکید کرد: این تفویض اختیار از سطح مدیران استان ها به مدیران مناطق ادامه یابد و مدیران مناطق هم این مسئولیت ها را به مدارس واگذار کنند، زیرا مدارس، محور اصلی تعلیم وتربیت می باشند.

دانش آشتیانی با بیان این نکته که هیچ اصراری برآماده سازی مدارس برای بازگشایی در سال تحصیلی جدید در قالب پروژه مهر نیست، ادامه داد: فعالیت های مربوط به بازگشایی مطلوب مدارس، طی بخشنامه ای به استان ها ومناطق تفویض شده است و مدیران مدارس موظفند، اقدامات اجرایی در این زمینه را به نحو احسن انجام دهند و مدیران کل نیز ناظر این فرآیند می باشند، ضمن آن که لازم است در سطح استان و مناطق، کمیته ای به این امر اختصاص داده شود.

وزیر آموزش وپرورش در باره سند تحول بنیادین تصریح کرد: یک کارگروه در سطح وزارتخانه مأموریت دارد با همکاری شورای عالی آموزش وپرورش، اهداف و سیاست های هر حوزه در راستای عملیاتی کردن سند را مشخص کند.

وی افزود: اعتبارات تخصیص یافته در چارچوب برنامه مبتنی بر سند تعریف شده است .

دانش آشتیانی با بیان این نکته که ستاد برنامه وبودجه در سطح وزارتخانه تشکیل شده است، گفت: کمیته برنامه و بودجه نیز زیرنظر این ستاد تعریف شده ووظیفه اینها ، مشخص نمودن برنامه حوزه های مختلف سازمان ها و معاونت های تابعه می باشد.

وی با اشاره به این مطلب که ردیف های بودجه متناسب با انتظارات سند تحول بنیادین تدوین شده است، یادآورشد: لازم است، ستادی در استان ها در چارچوب این برنامه ها ومتناسب با اهداف وسیاست ها ، تدوین شود و این جریان به منطقه و مدرسه نیز تسری یابد.

وزیر آموزش وپرورش با اعلام اینکه از زمان تصدی وزارت وی، بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان پرداخت شده و مبلغی در حدود 500 هزارمیلیارد باقی مانده است، خاطرنشان کرد: براساس تفاهمی که با سازمان مدیریت به عمل آمده و به استان ها نیز ابلاغ شده است، استان ها باید در هزینه‌کردها، صرفه جویی کنند و بهینه مصرف کردن را در دستورکار خود قرار دهند و هر مبلغی که از محل صرفه جویی عاید شود، در خود استان هزینه خواهد شد.

دکتر آشتیانی از پرداخت بدهی شرکت های بیمه که طرف قرارداد بیمه تکمیلی کارکنان هستند، خبر داد وگفت: براساس تفاهم نامه منعقده با 3 شرکت دانا، معلم و ایران ، استان ها می توانند با یکی از این 3 شرکت، قرارداد منعقد کنند.

وزیرآموزش وپرورش با اشاره به موضوع درآمدزایی در آموزش وپرورش تأکید کرد: در بودجه 96 مجوز تبدیل به احسن شدن املاک و مستغلات و حتی حقّ تغییرکاربری داده شده است که این امر می تواند برای استان ها، درآمدزایی داشته باشد .

دکتر دانش آشتیانی با اشاره به اعطای مجوز تأسیس مدارس غیردولتی به مناطق اظهار امیدواری کرد، از این طریق گام مؤثری در حذف بوروکراسی اداری برداشته شود.

عضوکابینه تدبیر وامید با تأکید بر توسعه بخش فنی و حرفه ای و کاردانش و انتظار رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور مبنی بر توسعه این بخش که کمک شایانی به امر اشتغال و تولید خواهد کرد، تصریح کرد: براساس برنامه ششم توسعه، 50 درصد ظرفیت آموزشی باید به سمت فنی وحرفه ای و کاردانش سوق داده شود که این امر بسترساز اشتغال و تولید در کشور خواهد بود .

گفتنی است؛ در پایان این مراسم احکام جدید علیرضا کمرئی به عنوان سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش وپرورش و عباسعلی باقری به عنوان سرپرست اداره کل آموزش وپرورش شهر تهران توسط دکتر دانش آشتیانی به آنان اعطا شد.

200

کد خبر: 800534

وب گردی

وب گردی