عملکرد ضعیف اوباما در قبال دخالت روسیه در انتخابات 2016

دونالد ترامپ و حتی بخشی از مقامات ارشد دولت باراک اوباما معتقدند دولت گذشته در قبال دخالت روس ها در انتخابات آمریکا عملکرد ضعیفی داشته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مسئولیت دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را به گردن باراک اوباما رئیس جمهور سابق این کشور انداخته و می گوید او در این باره به اندازه کافی تلاش نکرده است.

ترامپ در این باره گفت: بسیار خب! من امروز برای اولین بار شنیدم اوباما درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا از مدت ها پیش از آن اطلاع داشته است. حال باید پرسید پس چرا درباره آن کاری نکرد؟ و چرا کسی نمی خواهد درباره این موضوع صحبت کند؟ سی‌آی‌ای از مدت ها قبل او را مطلع کرده بود.

وی در ادامه بیان کرد: من به سختی توانستم آن اطلاعات را ببینم. گزارش فوق العاده ای بود! اما سوال اینجاست که اگر او این اطلاعات را داشت، چرا درباره این موضوع کاری نکرد؟ او باید در این باره کاری انجام می داد.

او در توئیتر خود نوشت: اوباما تنها کسی بود که درباره دخالت روسیه ر انتخابات آمریکا اطلاع داشت. اما کاری نکرد. چرا؟

وی در توئیتر دیگری نوشت: زمانی که به اوباما گفته شد روسیه قصد دخالت در انتخابات را دارد، بروید درباره او تحقیق کنید نه درباره ترامپ!

ترامپ برای سومین بار در اینباره توئیتری نوشت و ضمن تکرار آگاهی اوباما از دخالت روسیه پرسش تازه ای را مطرح کرد: آیا اوباما قصد داشت به هیلاری ضربه بزند؟

یک مقام ارشد دولت اوباما که نمی خواست نامش فاش شود گفت: دفاع از این موضوع در زمان دولت ما سخت ترین کار ممکن است. اما باید بگویم که انگار همه خسته شده بودیم.

واشنگتن پست در گزاری درباره جزئیات دخالت ولادیمیر پوتین در انتخابات آمریکا نوشت. گزارشی که نشان می دهد پوتین در مبارزات اینترنتی به طور مستقیم دخالت کرده و به نفع ترامپ عمل کرده است. از طرفی دولت باراک اوباما 10 راه برای مقابله با این موضوع پیش رو داشت. یکی از گزینه ها حمله به زیرساخت های اطلاعاتی روسیه بود که می توانست در موضوع تحریم ها اثرگذار باشد.

این در حالی است که گفته می شود باراک اوباما پیش از انتخابات چندین هشدار به ولادیمیر پوتین داده است. او در نهایت تعدادی از دیپلمات های روسی را از واشنگتن اخراج می کند که باز هم بی اثر بود. آخرین اقدامی که او قصد انجام آن را داشت قرار دادن سلاح های سایبری در زیر ساخت های اطلاعاتی روسیه بود که به علت پایان دوره ریاست جمهوری او به انجام نرسید.

تعدادی از اطرفیان اوباما وی را در این باره مقصر می دانند و معتقدند زمانی رئیس جمهور آمریکا تصمیم به اقدام گرفت که دیگر دیر شده بود. دیگر فرصتی برای هک کردن ویکی لیس یا حملات دیگر نمانده بود.

اوباما در اجلاس g20 یک تذکر بسیار جدی به ولادیمیر پوتین داد. ما تصور کردیم این تذکر اثرگذار بوده است. اما می دیدیم که هنوز خسارت ادامه دارد.

اوراگان یکی از حزب دموکرات می گوید: هیچ چیز به اندازه تلاش همزمان هکرها اثرگذار نبود و هیچ کاری به اندازه اینکار نمی توانست با دستور مستقیم او انجام شده باشد. اما امروز این موضوع ثابت شده است.

دونالد ترامپ قطعا با آرا مردمی انتخاب شده است. اما بحث اینجاست که در دوران انتخابات چه اطلاعاتی به دست مردم رسیده است و این اطلاعات تا چه حد صحت داشته اند.

303

کد خبر: 800539

وب گردی

وب گردی