اعتراض اوکراین به سفر پوتین به منطقه کریمه

وزارت امور خارجه اوکراین بار دیگر به سفر رئیس جمهوری روسیه به شبه جزیره کریمه که در کی‌یف آنجا را «منطقه اشغال شده» می‌نامند، اعتراض کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه اوکراین یادداشت اعتراضی در رابطه با سفر هیئت روسی به ریاست "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری این کشور به شبه جزیره کریمه برای وزارت خارجه روسیه ارسال نمود.

پوتین روز شنبه برای شرکت در مراسم آغاز فعالیت اردوی تابستانی کودکان و نوجوانان روسی در مرکز تفریحی «آرتک» در شبه جزیره کریمه به این منطقه سفر کرد. وی در جریان بازدید خود از بازسازی و طرح‌های آینده برای گسترش این اردوگاه تفریحی خبر داد.

در یادداشت اعتراض وزارت خارجه اوکراین آمده است: «دولت اوکراین با قاطعیت بار دیگر به سفر هیئت روسی به ریاست ولادیمیر پوتین به منطقه اشغال شده از خاک اوکراین توسط طرف روسی اعتراض می کند و از مقامات مسکو می خواهد تا از تکرار این قبیل سفرها جدا خودداری کنند.»

طرف اوکراینی در اکتبر سال گذشته نیز به سفر رئیس جمهوری روسیه به منطقه کریمه اعتراض کرده بود. "دمیتری پسکوف" سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به این اعتراض گفته بود: «مسکو بطور مرسوم به اعتراضات صورت گرفته خارجی در مورد سفر رئیس جمهوری روسیه به هر نقطه از خاک فدراسیون روسیه، از جمله شبه جزیره کریمه، هیچ توجهی نخواهد کرد.»

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 800575

وب گردی

وب گردی