اردن خطاب به قطر: جنبش حماس را سازمان تروریستی نمی‌دانیم

رئیس پارلمان اردن به قطر اعلام کرده است که این کشور دسته بندی چهار کشور عربی؛ عربستان، امارات، مصر و بحرین درباره جنبش مقاومت اسلامی حماس و گروه اخوان المسلمین و قرار گرفتن نام آنها در لیست تروریسم را قبول ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، "عاطف طراونه"، رئیس پارلمان اردن در حاشیه بحران اخیر شکل گرفته در روابط برخی کشورهای عربی با قطر تصریح کرده است که این کشور دسته بندی چهار کشور عربی درباره درج نام حماس و اخوان المسلمین در لیست تروریسم را قبول ندارد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع اردنی، امان با وجود درخواست از سفیر قطر برای ترک خاک این کشور به دنبال بحران شکل گرفته در روابط کشورهای عربی با دوحه، اعلام کرده است که به همین اقدام بسنده خواهد کرد و اقدامات شدیدتری در قبال قطر اتخاذ نخواهد کرد.

این کشور همچنین به دوحه اعلام کرده است که از موضع عربستان، امارات و مصر در قبال جنبش حماس تبعیت نمی‌کند و قصد اتخاذ اقدامات خصمانه علیه جماعت اخوان المسلمین را ندارد و آنها را سازمان تروریستی نمی‌داند؛ چرا که این جماعت به صورت قانونی در پارلمان اردن حضور دارد و در انتخابات اخیر پارلمانی هم شرکت کرده بود.

منبع: ایسنا

305

کد خبر: 800675

وب گردی

وب گردی