کاهش 34 درصدی تصادفات فوتی در قزوین

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در تصادف های منجر به فوت 34 درصد کاهش داشته ایم.

به گزارش ایسکانیوز ، سرهنگ " نصراله بیگلری" در نشست خبری فصلی با اصحاب رسانه اظهار داشت: استان قزوین با وجود 220 کیلومتر آزادراه، 270 کیلومتر بزرگراه، 700 کیلومتر راه اصلی و 2 هزار و 543 کیلومتر راه آسفالت روستایی یکی از پرترددترین جاده های کشور را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش 14 درصدی ثبت تخلفات جاده ای در این مدت عنوان کرد: از 170 هزار تخلف ثبت شده، به ترتیب سه اولویت اول تا سوم ، 76 هزار و 920 مورد تخلف مربوط به سرعت غیرمجاز، 53 هزار و پنج فقره مربوط به نبستن کمربند ایمنی ، 23 هزار و 855 مورد مربوط به نقص فنی خودروها و مابقی مربوط به سایر تخلفات بوده که توسط پلیس اعمال قانون شده اند.

وی یادآور شد: در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در تصادف های منجر به فوت 34 درصد، تصادفات جرحی 24 درصد، خسارتی 9 درصد و در مجموع تصادف ها نیز 15.5 درصد کاهش داشته ایم.

رئیس پلیس راه استان قزوین، انحراف به چپ، سرعت و سبقت غیرمجاز را خط قرمز پلیس راه در ایمنی جاده ها دانست و ادامه داد: پلیس بدون اغماض به طور جدی با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

ساعت 16 تا 20 بیشترین زمان وقوع تصادف در جاده های استان قزوین

سرهنگ بیگلری ،بیشترین زمان وقوع تصادف در جاده های استان را بین ساعت 16 تا 20 اعلام و تصریح کرد: 26 درصد تصادف ها مربوط به این ساعت و در آزاد راه ها بوده است.

رئیس پلیس راه استان قزوین به راه اندازی سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) در دو پاسگاه پلیس راه استان، اشاره کرد و گفت: این سامانه ها در آزاد راه قزوین-زنجان و قزوین-رشت به منظور شناسایی رانندگان اتوبوس متخلف راه اندازی شده که در صورت توجه نکردن راننده به قوانین رانندگی، اتوبوس در نخستین ایستگاه پلیس راه متوقف و اعمال قانون خواهد شد.

وی به فعال بودن 21 دستگاه دوربین سرعت سنج در محور های مواصلاتی استان اشاره و بیان داشت: بهره برداری از 18 دستگاه دوربین دیگر در مسیر قزوین-همدان،بوئین زهرا-ساوه و رحیم آباد-دانسفهان نیز در آینده نزدیک صورت می گیرد.

سرهنگ بیگلری در ادامه به آماده باش 100 درصدی پلیس راه در تعطیلات عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: محدودیت های ترافیکی در جاده قدیم قزوین-کرج و قزوین رشت در روز نخست و پایانی این تعطیلات به اجرا گذاشته می شود.

رئیس پلیس راه استان قزوین تصریح کرد: پلیس راه با توجه به ایمن سازی راه ها برای شهروندان، به صورت اتفاقی و نیز در صورت بروز تخلفات حادثه ساز از رانندگان خودروها تست سلامت (اعتیاد و الکل) می گیرد.

وی از رانندگان خواست قبل از اقدام به سفر از طریق سامانه 1202020 نسبت به استعلام خلافی خودرو و نمره منفی گواهینامه خود اطمینان یابند زیرا خودرو رانندگانی که 30 درصد نمره منفی در گواهینامه و بیش از 10 میلیون ریال جریمه در سوابق آنان ثبت شده باشد از سوی پلیس توقیف می شود.

سرهنگ بیگلری در پایان با اشاره به آغاز طرح تابستانی پلیس راه و ادامه آن تا روز نخست مهر ماه سال جاری، یادآور شد: در این طرح ها با مشارکت تمامی دستگاه های امدادی و با محوریت مدیریت بحران ، هفت پاسگاه، هفت ایستگاه و 60 تیم گشتی پلیس راه مشارکت دارند.

701

کد خبر: 800681

وب گردی

وب گردی