پیشتازی چشمگیر حزب "مرکل" از حزب "شولتز" در آلمان

نتایج یک نظرسنجی از افزایش اختلاف اتحادیه احزاب متحد مسیحی با حزب سوسیال دموکرات با پیشتازی حزب مرکل خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه "هندلزبلات" آلمان، بر اساس جدیدترین نظرسنجی فاصله بین اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات با پیشتازی حزب مرکل نسبت به حزب رقیبش شولتز افزایش چشمگیری داشته است.

این نظرسنجی که از طرف موسسه "امنید" و به سفارش نشریه "بیلد" انجام گرفته است نشان می دهد که اگر یکشنبه آینده انتخابات پارلمانی برگزار شود حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی بدون تغییر 39 درصد آراء را کسب کرده و حزب سوسیال دموکرات با یک پله سقوط 24 درصد آراء را کسب خواهد کرد؛ سومین حزب قدرتمند هم حزب چپ با کسب 9 درصد آراء خواهد بود.

حزب سبز آلمان نیز در مقایسه با هفته گذشته با یک درصد صعود هشت درصد آراء شهروندان را به دست آورد. حزب افراطی جایگزینی برای آلمان نیز توانست مجددا 8 درصد آراء شهروندان را کسب کند و لیبرال دموکرات ها هم بدون تغییر 7 درصد آراء شهروندان را به دست آوردند.

در چنین شرایطی مارتین شولتز، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات همچنان خود را آماده مبارزه و مطمئن از پیروزی نشان داده و در سخنانی اظهار داشت که ما در کنار هم هستیم، ما یک حزب قدرتمند هستیم و آماده مبارزه هستیم. وی ابراز اطمینان کرد که حمایت ها از اتحادیه احزاب متحد مسیحی در طول مبارزات انتخاباتی می تواند معکوس شود.

وی افزود: ما اکثریت مردم را به سمت خود جذب خواهیم کرد و این کاملا ساده است چرا که طرف مقابل چیزی ندارد. شولتز حزب دموکرات مسیحی مرکل را حزبی توخالی دانست و تاکید کرد که بزرگترین خطر، تکبر قدرت است. انسان ها این را احساس می کنند.

توماس اوپرمن، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز تاکید کرده است که یک ائتلاف بزرگ تحت رهبری مجدد مرکل هیچ آینده‌ای ندارد.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 800692

وب گردی

وب گردی