امکان سنجی احداث مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در راستای شروع راه‌اندازی مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی طی جلسه‌ای مذاکره کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نشستی مشترک با حضور امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و عزیز جوان پور رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه و جمعی از اعضای این دانشگاه در خصوص شروع راه‌اندازی مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه جوان پور با اشاره به امکانات موجود استان آذربایجان غربی، راه‌اندازی مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی در شمال غرب کشور را خوب ارزیابی کرد و با اشاره به این موضوع که زیر ساخت‌های لازم و کافی در این خصوص وجود دارد افزود: دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه از لحاظ نیروی متخصص مرتبط در تمام بخش‌های تخصصی دامپزشکی ازجمله مراقبت‌های دامپزشکی که مورد نیاز این مجموعه است کامل بوده و شرایط کافی را دارد.

حمیدیه نیز با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان آذربایجان غربی بر لزوم مدیریت و برنامه‌ریزی بهتر و تشکیل کنسرسیوم میان دانشگاه‌های استان و شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه تأکید کرد و گفت: رشد، ارتقا، تولید و ارزش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با این حوزه یکی از اهداف ستاد بوده که می‌بایست شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در جهت تولید محصول و ارائه خدمات در این زمینه اقدامات موثری انجام داده و نوع محصول نیز بر حسب نیاز کشور در این زمینه مشخص شود.

وی همچنین لزوم راه‌اندازی مراکز GLP در کشور را از نیازهای کنونی کشور جهت گسترش تحقیقات استاندارد و قابل‌تعمیم به سایر طرح‌های مرتبط در سطح جهانی برشمرد.

در ادامه گلستانی به ارائه توضیحاتی در مورد ظرفیت استان در راه‌اندازی مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی پرداخت و وجود بخش‌های مختلف مورد نیاز این مرکز از جمله بخشش ژنتیک و سلول‌های بنیادی در استان را پشتوانه مناسبی جهت تسریع در احداث چنین مرکزی معرفی کرد.

201

کد خبر: 800745

وب گردی

وب گردی