اوج سفرهای تعطیلات عید فطر فردا بعد از ظهر/ پلیس با رانندگان متخلف حادثه ساز در جاده ها برخوردمی کند

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: پیش بینی می شود از یکشنبه بعد از اذان ظهر، حجم مسافرت ها بیشتر شود و روز دوشنبه و بعد از نماز عید فطر به اوج خود برسد بنابراین توصیه می کنم شهروندان به گونه ای برنامه ریزی کرده که در این ساعات تردد نکنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " نادر رحمانی" با اشاره به سفر شهروندان در تعطیلات عید فطر، اظهارداشت: این ترافیک خصوصا در استان های مازندران، گیلان، سمنان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی و گلستان بیشترین حجم را در 3 روز گذشته داشته است و انتظار داریم از بعدازظهر یکشنبه، حجم ترددها در استان های ذکر شده و استان های مسافرپذیر دیگر مانند اصفهان افزایش بیابد؛ پلیس راه و راهور درونشهری با آمادگی کامل بر اساس تدابیر تعیین شده برای تردد و سفر هموطنان مستقر شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود بر حجم تردد وسایل نقلیه اضافه خواهد شد، ادامه داد: اوج این تردد را در بعدازظهر یکشنبه و بعد از نماز عید سعید فطر شاهد خواهیم بود و بخشی از سفرها را حتی برای روز سه شنبه پیش بینی کرده ایم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه بیشترین بازگشت هموطنان در روز جمعه نهم تیرماه است لذا به مسافران توصیه می کنیم زمان بازگشت خود را به این روز موکول نکنند.

سرهنگ رحمانی اعلام کرد: پلیس با رانندگان متخلف حادثه ساز در جاده ها برخورد می کند و اگر رانندگان دو تخلف حادثه ساز را هم زمان مرتکب شوند، وسیله نقلیه برابر قانون متوقف خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا بر رعایت قوانین و مقررات رانندگی خصوصاً سرعت مجاز و مطمئنه تاکید و به رانندگان توصیه کرد: به هیچ عنوان سبقت غیرمجاز انجام ندهند و از خط وسط محور( که به صورت ممتد وجود دارد) عبور نکنند و نسبت به تابلوهای سبقت ممنوع که در بعضی نقاط جاده ها نصب شده، توجه داشته باشند؛ زیرا این تابلوها نشان می دهند کدام نقاط ناایمن هستند و اگر راننده در جایی که این تابلوها وجود دارند از آن سبقت بگیرد، خود را در معرض خطر و آسیب جدی قرار می دهد.

وی ادامه داد: رانندگانی که قصد سفر در مسیرهای یکنواخت و طولانی دارند، توجه داشته باشند بسیاری از تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی است بنابرایم هیچگاه با وجود خستگی پشت فرمان وسیله نقلیه قرار نگیرند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: مسافران حتما قبل از سفر با شماره تلفن های ١٢٠ و ٨٨٢٥٥٥٥٥ تماس بگیرند و از راه های پرترافیک خصوصاً محورهای شمالی مانند هراز، کرج-چالوس، فیروزکوه و قزوین-رشت مطلع شده و به هیچ عنوان وارد این مسیرها نشوند و برنامه ریزی خود را به ساعت های کم ترددتر موکول کنند.

سرهنگ رحمانی در خاتمه گفت: پیش بینی می شود از یکشنبه بعد از اذان ظهر، حجم مسافرت ها بیشتر شود و روز دوشنبه و بعد از نماز عید فطر به اوج خود برسد بنابراین توصیه می کنم شهروندان به گونه ای برنامه ریزی کرده که در این ساعات تردد نکنند.

701

کد خبر: 800790

وب گردی

وب گردی