رقابت غول‌های فضایی برای سکونت در سیاره سرخ

امروزه رقابت‌های فضایی بین کشورها نیست، بلکه میان دو شرکت "ناسا" و "اسپیس ایکس" است، یکی دولتی و دیگری خصوصی. این دو شرکت در حال تلاش برای انجام سفرهای توریستی به مریخ و قابل سکونت کردن آن هستند.

به گزارش ایسکانیوز، شرکت‌های ناسا و اسپیس ایکس رقابت تنگاتنگی در فرستادن انسان‌ به سیاره مریخ دارند.

الون ماسک بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس برنامه دارد تا مردم را از سفر به مریخ به سبک اسپیس ایکس مطمئن سازد و اطمینان خاطرشان را جلب نماید.

مسافران با سفر توسط اسپیس ایکس از فیلم، سالن سخنرانی، اتاقک‌های شخصی و یک رستوران بهره‌مند خواهد بود و می‌توانند در حال تماشای فضا و نزدیک شدن به مریخ غذا میل کنند.

ماسک بر این باور است که وقتی قرار است اشخاص برای چند ماه در شرایط غیرعادی و نسبتا سخت قرار داشته باشند، حداقل برنامه سفرشان باید تفریحی بوده و جنبه سرگرمی داشته باشد.

مدیرعامل اسپیس ایکس می‌گوید برنامه سفر توریستی این شرکت به مریخ به‌گونه‌ای است که افراد سرمایه‌دار را اغوا خواهد کرد.

ماسک شرکت هوافضای اسپیس ایکس را با هدف قابل سکونت کردن سیاره مریخ تاسیس کرد. وی ابراز امیدواری کرد که قبل از این که یک رویداد انقراض جمعی بساط همه چیز را برچیند، بتواند انسان‌ها را راهی چند سیاره مختلف کند.

با وجود پیشرفت‌های سریعی که اسپیس ایکس از زمان تاسیس داشته است، در کاوش‌های فضایی همچنان از ناسا عقب است.

شرکت هوافضای اسپیس ایکس در سال 2002 تاسیس شده است، در حالی که ناسا سال 1958 آغاز به کار کرده است. بنابراین طبیعی است که ناسا برای مطالعه سیارات دوردست، منظومه‌های خورشیدی دیگر ، فضا و سیاه‌چاله‌ها چند دهه فرصت بیشتری نسبت به اسپیس ایکس در اختیار داشته است.

در مقام مقایسه نیز ناسا تا به حال چندین کاوشگر را با موفقیت بر مریخ نشانده است و حتی چند سیاره مشابه زمین را به منظور شناسایی حیات فرازمینی کشف کرده است.

ناسا اعلام کرده است هدف اولیه‌اش برای دهه‌های آتی، قابل سکونت کردن مریخ است و در ابتدا قصد دارند افراد را به سمت مریخ برده و این سیاره را دور بزنند. این شرکت به شدت در حال تلاش است تا بتواند انسان‌ها را با موفقیت به مریخ رسانده و در آنجا سکونت‌ دهد.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 800796

وب گردی

وب گردی