هادی‌پور به مدال نقره دست یافت/ تکواندو ایران همچنان در حسرت مدال طلای وزن اول

نماینده تکواندو ایران با شکست مقابل حریف کره‌ای به مدال نقره دست یافت.

به گزارش ایسکانیوز، در دومین روز از بیست و سومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در موجو کره‌جنوبی، آرمین هادی‌پور نماینده وزن اول تیم ملی تکواندو ایران در دیدار نهایی مقابل تای هون کیم از کره‌جنوبی با نتیجه 10 بر 6 شکست خورد تا به مدال نقره دست یابد. تکواندو ایران در تاریخ برگزاری مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در وزن اول موفق به کسب مدال طلا نشده است و همچنان با نقره هادی‌پور در این حسرت باقی ماند.

آرمین دز این مسابقات در اولین گام رو در روی «آنشومن پاراشار» تکواندوکار هندوستانی قرار گرفت و با نتیجه 31 بر 5 توانست در راند دوم مقتدرانه پیروز شده و به مرحله بعد صعود کند.

نماینده وزن 54- کیلوگرم کشورمان در دومین دیدار خود به مصاف «سالومون دمسه» نماینده اتیوپی رفت و در مبارزاتی حساس با نتیجه 22 بر 15 هوگوپوش این کشور را شکست داد و راهی مرحله بعد شد.

آرمین هادی‌‌پور در پیکار سوم با «رینالدی اتمانگارا» از اندونزی (دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا 2014) مبارزه کرد و توانست با شکست (24 بر 3) این هوگوپوش به مرحله یک‌هشتم نهایی راهی پیدا کند.

نماینده وزن یک تکواندو ایران در چهارمین گام مقابل مورات لاچوری از بلژیک به برتری (17-9) دست یابد تا ضمن حضور در مرحله نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کند.

هادی‌پور در دیدار نیمه‌نهایی با نتیجه 25 بر 23 رامنارونگ ساوکویهار از تایلند گذشت و به دیدار نهایی صعود کرد.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان با هدایت مهدی بی باک (سرمربی)، علیرضا نصر آزادانی و هادی افشار (مربی) به مصاف رقبایشان می‌روند.

گفتنی است؛ این رقابت‌های G12 است که به نفر اول 120 امتیاز، نفر دوم 72 امتیاز، نفرات سوم 43.20 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.

603

کد خبر: 800799

وب گردی

وب گردی