روزنامه روسی: ترامپ برای بازسازی روابط با روسیه موانع دشواری پیش رو دارد

روزنامه نزاویسیمایا گازتا نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا می خواهد، روابط با روسیه را نجات دهد، اما با توجه به اختلاف های بسیار بین کنگره و دونالد ترامپ، وی موانع دشواری پیش رو دارد.

به گزارش ایسکانیوز، رسانه روسی روز یکشنبه افزوده است: عمق اختلافات کنونی نمی‌تواند مورد قبول دو کشور باشد و به همین دلیل، واشنگتن باید گفت وگوی سازنده با مسکو را راه اندازی کند که وزارت امور خارجه آمریکا نیز برای این منظور برنامه ویژه بازسازی مناسبات را تدوین کرده است.
یوگنی پودوفکین مفسر نزاویسیمایا گازتا نوشته است: در محافل کارشناسی روسیه از ابتکار وزارت امور خارجه آمریکا ارزیابی های متفاوتی می‌شود.
والری گاربوزوف مدیر انستیتوی آمریکا و کانادا در فرهنگستان علوم روسیه گفته است: بندهای طرح رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا برای جهات همکاری بالقوه در واقع همان امور اختلافی است که طرفین نمی‌توانند در مورد همکاری در آنها (مانند سوریه) توافق کنند، اما کنگره انتقاد از مسکو را در این زمینه ها ادامه می‌دهد.
کارشناس روس همچنین افزوده که برنامه تیلرسون به دشواری بتواند بر موانع سر راه بهبود روابط مسکو و واشنگتن که با سیاست داخلی آمریکا ارتباط دارد، چیره شود. جامعه این کشور شکاف برداشته و رئیس‌جمهوری و کنگره آمریکا در بسیاری از مسائل با اختلاف دارند.
وی افزود:حتی جمهوریخواهان گاهی با دموکرات ها علیه رئیس‌جمهور متحد می‌شوند.
روزنامه روسی همچنین نوشت: تحلیلگران همچنین به شباهت برنامه تیلرسون با راهبرد تعامل با روسیه که در دوران باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا تهیه شده بود، ولی به نتیجه نرسید اشاره می‌کنند.
در پایان مقاله آمده است: پایفر سفیر اسبق آمریکا در اوکراین می‌گوید به دشواری ترامپ از برنامه وزیر خارجه خود پیروی کند، تنها امری که طی چهار ماه گذشته در مورد ترامپ روشن شد این است که او هر برنامه‌ای را در هر لحظه بخواهد به زباله دان می‌اندازد.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 800822

وب گردی

وب گردی