گمانه زنی هایی از عزل و نصب های سیاسی

به دنبال پیروزی حجت الاسلام حسن روحانی دردوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، گمانه‌زنی‌ها درخصوص کابینه احتمالی و تغییرات در بدنه دولت آینده شدت گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز همواره پیش از تشکیل دولت های دو دوره ای گمانه زنی ها بر سر تغییرات وزرای کابینه بازاری داغ محسوب می شود. دولت دوازدهم هم از این امر مستثنی نیست و این در حالیست که در چهارسال گذشته انتقادات و حتی تخریب های بسیاری نسبت به میانگین سنی کابینه دولت یازدهم مطرح شد.

بسیاری از منتقدین دولت کابینه را پیر و ناکارآمد توصیف می کردند و همراهان نسبت به تغییر برخی وزرا بدلیل شرایط سنی هشدار می دادند. اما چهارسال گذشت و چنین نشد، روحانی در کوران انتخابات، در مقام دفاع توضیح داد که از برخی وزرا خواهش کرده که برای انتقال تجربیاتشان علی رغم مخالفتشان بدلیل شرایط سنی بر سر کار آیند ضمن آنکه در میتینگ های انتخاباتی یکی از وعده هایی که از سوی روحانی مطرح شد جوان سازی دولت دوم خود است.روحانی وعده داده که سن دولت 5 سال کاهش یابد.

بنا به این گزارش با اینکه حسن روحانی و برخی اطرافیان او تاکید کرده‌اند که هنوز موضوع انتخاب وزرا در دولت دوازدهم به‌طور جدی در دستورکار قرار نگرفته، برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که در محافل سیاسی از برخی گزینه‌ها به‌ عنوان کنار گذاشتن این نفرات از سمت وزارت و یا معاونت رییس جمهوری عنوان شده است که سیاسیون تغییراتی که درصد بالاتری دارند را به محمدرضا نعمت زاده(وزیر فعلی صنعت، معدن و تجارت)،علی ربیعی(وزیر فعلی کار،تعاون و رفاه اجتماعی)،عبدالرضا رحمانی فضلی(وزیر فعلی کشور) و حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی (رییس فعلی بنیاد شهید و امور ایثارگران) نسبت داده اند.

در این میان گمانه زنی ها در خصوص تغییر سمت عبدالرضا رحمانی فضلی(وزیر فعلی کشور) نیز نقل محافل سیاسی شده به نحوی که برخی ها رحمانی فضلی که در دولت یازدهم مجری برگزاری انتخابات بود محتمل ترین گزینه برای حضور او در پست ریاست سازمان صداوسیما می دانند.

در این بین گزینه هایی چون مجید انصاری معاون حقوقی و محمد شریعتمداری معاون اجرایی برای حضور در وزارت کشور مطرح می شوند.

نگارنده تاکید دارد که نکته قابل توجه این است که گمانه‌ زنی‌ها باید در راستای تعیین شاخص ها و برای شناخت مردم و جامعه باشد و وظیفه اصلی رسانه نیز در این خصوص همین است.

301

کد خبر: 800843

وب گردی

وب گردی