حذف رشته های دانشگاه آزاد اسلامی غیرعلمی است

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف برخی از رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی توسط وزارت علوم ناصحیح و غیر علمی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، غلام محمد زارعی گفت: اقدام وزارت علوم در حذف برخی از رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ناصحیح و غیر علمی است که ممکن است با حذف این رشته ها لطمات جبران ناپذیری بر پیکره این دانشگاه وارد شود.

زارعی با اعلام اینکه در گذشته نیز شاهدنظیر این اقدامات از طرف وزارت علوم بوده ایم افزود: هر چند که اقدمات ناصحیحی پیش از این از طرف وزارت علوم صورت گرفته بود که بعدها اصلاح شد.

او به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در استان های کشور اشاره کرد و گفت: در استان های کشور بار آموزش عالی بر دوش دانشگاه آزاد بوده است ؛که این دانشگاه بدون اتکا به منابع دولتی و صرفا با اتکا درآمدهای مالی خودشان فعالیت می کنند که اگر در این اقدام وزارت علوم تجدید نظر نشود ،دانشگاه آزاد زمین گیر خواهد شد و خسارات جبران ناپذیری بر پیکره دانشگاه وارد خواهد آمد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نسبت به اصلاح اقدام وزارت علوم اشاره کرد و گفت: بعد از تعطیلات مجلس ،قطعا نمایندگان مجلس سوالاتی خواهند داشت و درخواست خواهیم کرد که این اتفاق اصلاح شود .

زاری ادامه داد: بازتاب این حرکت وزارت علوم غیر مثبت خواهد بود چرا که نگرانی هایی در بین دانشجویان و خانواده آنان بوجود خواهد آمد .

او در پایان گفت:بر نا پخته بودن تصمیم وزارت علوم در این زمینه مجددا تاکید می کنم ،و نکته بسیار مهمتر اینکه دانشگاه آزاد به لحاظ کاهش تعداد نسبتا معقولی دانشجو که در سطح کشور داشت می تواند با ارائه مقاطع ارشد دانشگاه را اداره کند ،تا با فراغت بال به حیات خود ادامه دهد که تعطیلی برخی رشته ها مشکلات دوچندانی برای جامعه ایجاد خواهد کرد. پیشنهاد داریم وزارت علوم هر چه سریعتر نسبت به اصلاح این بخشنامه و دستورالعمل اقدام کند.

204

کد خبر: 800961

وب گردی

وب گردی