نامساعد بودن شرایط آب و هوایی برای شنا درسواحل خزر از فرح آباد ساری تا بندر ترکمن

رئیس اداره هواشناسی دریایی استان مازندران گفت: با توجه به وضعیت موج تقریبا بلند دریای خزر ،شرایط برای شنا از سواحل فرح آباد ساری به سمت شرق استان تا بندر ترکمن نامساعد است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، باقر سلطانی با بین این مطلب افزود: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏یابی هواشناسی و خروجی مدلهای عددی جوی و دریایی، این وضعیت جوی دریایی تا روز پنج‎ شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

وی به فعالان دریای خزر در استان مازندران به ویژه مدیران طرح‌های دریا، گردشگران و علاقمندان به شنا، هلال احمر، مدیریت بحران و هیئت نجات غریق استان توصیه کرد مراقبت ها و تمهیدات لازم را برای سواحل شرقی استان به عمل آورند.
وی با بیان اینکه مسافران و گردشگران می توانند برای شنا در دریای خزر از سواحل بابلسر تا غرب استان مازندران استفاده کنند، تصریح کرد: امواج در سواحل شرهای غرب استان کوتاه بوده و مسافران می توانند در محا اجرای طرح های سالمسازی شنا کنند.
مازندران 338 کیلومتر ساحل دریای خزر را در اختیار دارد و از آنجایی که حدود 90 درصد از مسافران و گردشگران با هدف استفاده از سواحل دریای خزر به استان سفر می کنند، توجه به شرائط آب و هوایی به ویژه مواج بودن دریا ضروری است.

701

کد خبر: 800971

وب گردی

وب گردی