صندوق‌های سرمایه‌گذاری نسبت به بازار سهام بازدهی بیشتری کسب کردند

صنعت صندوق‌های سرمایه گذاری در بهار امسال نسبت به بازار سرمایه بازده بالاتری کسب کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ صندوق‌های سرمایه گذاری یکی از راههای سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس بویژه برای تازه واردان به بازار سهام است.

بر این اساس باید گفت در دو دهه گذشته صندوق های سرمایه گذاری محبوبیت بالایی در بین سرمایه گذاران پیدا کرده اند و امروزه بسیاری از افراد به دلایل مختلفی مثل کمبود وقت، نداشتن اطلاعات کافی درباره فرصتهای سرمایه گذاری موجود، مشغله زیاد و … معمولا گزینه ای که برای پس انداز پول خود انتخاب می کنند بانک است.

در نتیجه این دسته از سرمایه گذاران فرصت کسب بازده های بیشتر را به راحتی از دست می دهند؛ بر این اساس یکی از ابزارهایی که این فرصت را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد، صندوق سرمایه گذاری است. صندوق سرمایه گذاری یکی از فرصتهای مطلوب سرمایه گذاری در گزینه های مختلف سرمایه گذاری مثل بازار سرمایه است، بویژه برای افرادی که قصد سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس را دارند و خودشان وقت و یا اطلاعات کافی را برای انجام این کار ندارند و با این کار فرد سرمایه گذار، امکان دستیابی به بازدهی هایی بالاتر از سود بانکی را بدست خواهد آورد.

همچنین از مدیریت حرفه ای دارایی ها، کاهش ریسک سرمایه گذاری ها، نظارت و شفافیت اطلاعاتی، نقد شوندگی بالا و صرفه جویی نسبت به مقیاس به عنوان مزایای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری یاد می شود.

بر این اساس نگاهی به وضعیت این روزهای بازار سهام نشان می دهد در حالی که شاخص بازار سرمایه برای سه ماه اول سال 96 بازدهی 1.6 درصدی را نشان می دهد، صندوق های سرمایه گذاری بازدهی قابل توجهی را کسب کرده اند و آمار نشان میدهد صندوق های «توسعه صادرات»، «بانک اقتصاد نوین»، «آسمان یکم»، «پارس»، «آسمان آرمانی سهام»، «صنعت و معدن»، «نیکوکاری ندای امید»، «کاریزما»، «افق» و «باران کارگزاری کشاورزی» بیشترین بازدهی را در صنعت صندوق های سرمایه گذاری در بهار امسال به خود اختصاص داده اند.

این در حالی است که در گروه صندوق های مشترک مختلط به ترتیب صندوق های پارس شرکت کارگزاری آبان، آسمان خاورمیانه شرکت سبدگردان آسمان و آرمان اندیش شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی بالاترین بازدهی را به خود اختصاص دادند.

همچنین صندوق های توسعه صادرات شرکت کارگزاری بانک صادرات، بانک اقتصاد نوین و آسمان یکم شرکت سبدگردان آسمان نیز پربازده ترین صندوق های در سهام بهار امسال هستند.

علاوه بر این، در گروه صندوق های با درآمد ثابت نیز به ترتیب صندوق های کاریزما شرکت سبدگردان کاریزما، توسعه سرمایه نیکی شرکت مشاور سرمایه‌گذاری نیکی گستر و بانک گردشگری شرکت کارگزاری آگاه، بالاترین بازده سه ماه نخست سال جاری را کسب کرده اند.

604

کد خبر: 800989

وب گردی

وب گردی