کویت : به رایزنی های خود برای حل بحران خلیج فارس ادامه می دهیم

دولت کویت بر ادامه تلاش ها و رایزنی های سیاسی خود برای حل و فصل بحران خلیج فارس تاکید کرد .

به گزارش ایسکانیوز، شیخ محمد الخالد الصباح وزیر دفاع کویت امروز / دوشنبه/ در گفت وگویی مطبوعاتی با اشاره به ادامه روند اختلافات میان قطر و عربستان سعودی گفت: امروزه کویت رایزنی های سیاسی را برای حل و فصل اختلافات منطقه ای در جنوب خلیج فارس انجام می دهد و این تلاش ها به ثمر خواهد نشست .
وی افزود: کویت از تمامی طرف های مرتبط در این پرونده می خواهد که به تلاش های خود برای حل اختلافات سیاسی ادامه دهند تا شرایط برای بازگشت ثبات در منطقه فراهم گردد .
الخالد الصباح گفت: جامعه جهانی نیز به تلاش های خود برای حل اختلافات میان قطر و عربستان ادامه خواهد داد .
عربستان پیش از این امکان هرگونه میانجی گری میان ریاض با دوحه را رد کرده بود. عربستان به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی،جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند.
اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.
این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای 2 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.

منبع: ایرنا

۳۰۳

کد خبر: 800991

وب گردی

وب گردی