5میلیون دلار تولید سالانه بخش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی

رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی ارزش تولیدات این بخش را 5 میلیون دلار خواند و گفت: ظرفیت تولید حیوانات آزمایشگاهی در این مرکز تا 4 برابر قابل افزایش است.

‌به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزبه فلاحی، رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی با اشاره به تنوع تولیدات در بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی گفت: تنوع تولیدات در این بخش به 40 نوع رسیده که شامل 26 نژاد، سویه و تحت سویه از پنج نوع حیوان آزمایشگاهی، 6 نوع فرآورده بیولوژیک، چهار نوع پلت غذایی، سه نوع کارتن مخصوص حمل‌ونقل حیوانات آزمایشگاهی و پوشال استریل است.

او با اشاره به اینکه ارزش ارزی تولید حیوانات آزمایشگاهی این مرکز حداقل سه میلیون دلار در سال برآورد می‌شود، افزود: ارزش تولید فرآورده‌های بیولوژیک در این بخش بیش از 500 هزار دلار در سال است.

رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی گفت: ارزش تولید پلت و جیره‌های غذایی این حیوانات بیش از 5/1 میلیون دلار در سال برآورد شده است.

او ادامه داد: در مجموع ارزش کل تولیدات این مرکز در طول سال به حدود 5 میلیون دلار می‌رسد، ضمن اینکه ظرفیت تولید حیوانات آزمایشگاهی در این مرکز تا چهار برابر قابل افزایش است.

فلاحی افزود: ظرفیت تولید فرآورده‌های بیولوژیک حاصل از حیوانات آزمایشگاهی برای نیاز کل کشور نیز در بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی قابل افزایش است.

او با بیان اینکه درباره صادرات محصولات این بخش نیز اقدامات لازم در حال انجام است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، به زودی صادرات این محصولات و فرآورده‌های مربوط به آن‌ها انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

204

کد خبر: 800998

وب گردی

وب گردی