بازگرداندن رشته های هسته‌ای به دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات پیگیری می شود

رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اعلام کرد که پیگیر بازگرداندن رشته های هسته ای حذف شده مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه از سوی وزارت علوم هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی عباسپور تهرانی فرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: بیش از ۲۵ سال است که رشته های مهندسی هسته ای در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد دایر است و باتوجه به وجود زیرساخت های لازم برای ارائه این رشته دلیلی وجود ندارد که این رشته ها از سوی وزارت علوم حذف شود.

او افزود: درحال حاضر در این واحد دانشگاهی برای رشته های مهندسی هسته ای و گرایش های مربوط به آن ۱۷ عضو هیات علمی تمام وقت و ۸ عضو هیات علمی نیمه وقت فعال هستند که آنها دارای مرتبه علمی استادتمامی، دانشیاری و استادیاری هستند.

رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: این واحد دانشگاهی یکی از برترین دانشگاه های کشور در رشته های مهندسی هسته ای است و مدارک لازم را به وزارت علوم ارائه کردیم. مدارک به وزارت علوم ارسال شده و قرار است اگر اشتباهی رخ داده باشد، رفع شود.

او ادامه داد: بسیاری از رشته های دانشگاه آزاد از سوی وزارت علوم حذف شده است که به نظر می رسد اشتباهی رخ داده است و به محض اینکه این مشکل برطرف شود رشته ها اعلام خواهد شد و رشته مهندسی هسته ای این دانشگاه نیز چنین فرآیندی خواهد داشت.

رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه دارای پیشرفته ترین آزمایشگاه ها در حوزه مهندسی هسته ای است بنابراین تمام مستندات لازم به وزارت علوم ارسال شده است.

عباسپور افزود: ما پیگیر هستیم تا رشته مهندسی هسته ای به این واحد دانشگاهی باز گردد و باتوجه به اینکه ما مدعی هستیم در این رشته بین دانشگاه های کشور رتبه اول یا دوم را دارا هستیم بنابراین دلیلی ندارد که وزارت علوم بخواهد این رشته را حذف کند.

او گفت: بسیاری از مسئولانی که اکنون در سازمان انرژی اتمی و در زمینه هسته ای فعال هستند فارغ التحصیل این واحد دانشگاهی هستند بنابراین هیچ توجیهی نداشته دارد که این رشته حذف شود.

منبع: مهر

204

کد خبر: 801005

وب گردی

وب گردی