کنسرت داریوش پیرنیاکان در لندن برگزار شد

کنسرت سه نفره داریوش پیرنیاکان (نوازنده تار و سه تار)، بهنام سامانی (نوازنده تنبک) و حمیدرضا نوربخش(خواننده) در دوبخش آواز ابوعطا و دستگاه ماهور شب گذشته (4 تیرماه) در سالن کاکپیت تىاتر شهر لندن برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت خانه موسیقی، در بخش نخست این برنامه نوربخش با انتخاب اشعاری از سعدی، حافظ و عراقی قطعات آوازی، دوبیتی خوانی و دو تصنیف آتش دل و سرو خجل را با همراهی سه تار پیرنیاکان و تنبک سامانی اجرا کرد.

سپس در بخش دوم که در دستگاه ماهور بود بعد از مقدمه و ساز و آواز قطعاتی از ساخته های داریوش پیرنیاکان از جمله چهارمضراب بازگشت و تصنیف بی وفا با استفاده از أشعاری از حافظ،شهریار و مولانا اجرا و در پایان نیز تصنیف زدست محبوب آرائه شد.

در این قسمت پیرنیاکان با ساز تاربه نوازندگی پرداخت.

بعد از اتمام برنامه و تشویق گرم حضار گروه دوباره به صحنه برگشت و نوربخش با اشاره به استاد محمدرضا شجریان و با آرزوی بهبودی سریع تَر برای این استاد، گفت امشب ما تصنیف مرغ سحر را که استاد همیشه به عنوان قطعه آخری کنسرت ها انتخاب می کرد تقدیم شما می کنیم.

در این کنسرت علاوه بر حضور هموطنان ایرانی ،برخی چهره های فرهنگی از کشور انگلیس از جمله خانم جین لویسون محقق موسیقی ایرانی و دکتر لئونارد استاد فرهنگ و ادبیات فارسی نیز حضور داشتند و بعد از اتمام برنامه به گپ و گفت با هنرمندان پرداختند.

501

کد خبر: 801007

وب گردی

وب گردی