حجت الاسلام پژمان فر: برای انتخاب کابینه به روحانی تعیین تکلیف نکنیم/ روحانی یک کابینه غیرسیاسی تشکیل دهد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که امیدواریم روحانی یک کابینه غیرسیاسی تشکیل دهد، گفت: روحانی باید یک کابینه کاری را معرفی کند و در شش ماه اول کابینه به مسایل کاری و ظرفیت مردم دقت داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمان فر رئیس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم شریف مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان این که نباید برای انتخاب کابینه دولت دوازدهم به روحانی تعیین تکلیف کنیم، در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: تغییر کابینه دولت از اختیارات رئیس جمهور است و براساس شناخت وی از افراد و مصالح کشور رئیس جمهوری اقدام می کند.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه ای که از برخی وزرا در چهار ساله گذشته در دولت دیده شده، برخی از وزرا مسوولیتشان را خیلی جدی نگرفته و یا زمانی را برای پرداختن به موضوعات مربوط به حوزه شان قرار نداده اند و در نتیجه در بخشی علی الخصوص مانند حوزه اقتصادی که مساله معیشت مردم به آن گره خورده به شدت مشکلات فراوانی به وجود آمد و مردم نسبت به آن نارضایتی شدیدی دارندکه باید برای این موضوع به شکلی تدبیر شود.

پژمان فر با اشاره به این که در حوزه آموزشی به شدت با یک چالش جدی مواجهیم، افزود: ما شاهد این موضوع هستیم که مسیر آموزش نظام آموزشی کشور نه تنها از لحاظ ارتقای شاخص، رشدی نداشته بلکه با چالش های جدی در مسایل آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مواجه بوده است.

نماینده مردم مشهد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره مسایل فرهنگی خاطرنشان کرد: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب نسبت به مسایل فرهنگی تاکید داشتند مسوولین فرهنگی اولویت ها را به صورت عمدا یا سهوا گم کرده اند و به موضوعات غیراولویت دار می پردازند.

وی ادامه داد: ما با موضوعاتی که باید در حوزه مسایل فرهنگی به آن توجه داشته باشیم فاصله زیادی داریم.

پژمانفر با بیان این که امیدواریم روحانی یک کابینه غیرسیاسی تشکیل دهد، گفت: روحانی باید یک کابینه کاری را معرفی کند و در شش ماه اول کابینه به مسایل کاری و ظرفیت مردم دقت داشته باشند.

نماینده مردم مشهد در پایان تاکید کرد: امیدواریم نگاه کابینه دولت دوازدهم بیشتر به ظرفیت داخل کشور باشد نه خارج از کشور، با توجه به موضوعی که اتفاقات بسیار خوبی در این چهار سال نیفتاده است امیدواریم در صورت تغییر رویکرد روحانی و انطباق خودشان باسیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری طی شش ماه آینده تغییر رویکرد باشد.

302

کد خبر: 801036

وب گردی

وب گردی