ساختمان های  دانشگاه تهران با حمایت خیرین مقام سازی می شوند

رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران با اشاره به تغییر فرهنگ خیرین در کشور، گفت: نوسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌های دانشگاه تهران از اولویت‌های بنیاد حامیان این دانشگاه است که در این راستا اقدامات قابل قبولی صورت گرفته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز دکتر محمود کمره‌ای رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر فرهنگ خیرین در کشور تغییر یافته است.رویکرد اول باین صورت است که خیرین فقط دنبال ساخت مدرسه یا درمانگاه نیستند بلکه زمانی به اندازه کافی مدرسه ساخته شده و در حال حاضر این دانش‌آموزان باید وارد دانشگاه شوند و تحصیلات عالی داشته باشند. در رویکرد دوم نیز شرایطی فراهم شده است که اقدام خیرین به جمع‌سپاری داده شود. در واقع فرهنگ خیری در دانشگاه بین عده زیادی از افراد توزیع شده است و هر فردی به اندازه بضاعت و توانی که دارد می‌تواند در این امر سهیم باشد. ضمن اینکه رویکردی در دانشگاه‌ها ایجاد شده که خیرین با تشکیل بنیادی نظیر «بنیاد حامیان دانشگاه تهران» سعی در توسعه کمی و کیفی برنامه‌های دانشگاه ها هستند.

او نوسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌های فرسوده دانشگاه تهران را از مهمترین اولویت‌های بنیاد حامیان این دانشگاه عنوان کرد و گفت: متاسفانه به دلیل قدمت بسیار بالا بسیاری از ساختمان‌های دانشگاه تهران به مقاوم‌سازی و نوسازی نیاز دارند ودر این زمینه اقدامات بسیار خوبی از سوی بنیاد حامیان دانشگاه تهران انجام گرفته است و خیرین ترجیح می‌دهند به جای نوسازی ساختمان‌های جدیدی ساخته شود.

رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران گفت: در حوزه ساخت ساختمان‌های جدید در دانشگاه تهران، دانشکده فنی این دانشگاه در گیلان با هفت هکتار زمین و 12 هزار متر مربع زیربنا ساخته شده که هزینه آن را اگر امروزه محاسبه کنیم حدود 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. دو خوابگاه دانشجویی مخصوص پسران و یک خوابگاه نیز برای دختران احداث شده است. علاوه بر این طی سال گذشته ساختمان 9 طبقه نیز برای دانشکده فنی و دانشجویان مهندسی مکانیک دانشگاه تهران در حدود 22 هزار متر مربع زیربنا و با اعتبار 43 میلیارد تومان طی 18 ماه برای این دانشگاه از سوی خیرین ساخته شده است.

کمره ای افزود: تشخیص امکانات آزمایشگاهی و آموزشی نظیر تهیه ویدئو پروژکتور، تابلوهای هوشمند و غیره از جمله نیازهای دانشگاه تهران است که در اولویت‌های بعدی از سوی بنیاد خیرین دانشگاه تهران تامین خواهد شد.

رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران در پایان به بورسیه 1900 دانشجوی دانشگاه تهران از سوی این بنیاد اشاره کرد و گفت: این بورسیه به منظور تشویق دانشجویانی که از نظر تحصیلی استعدادهای خوبی دارند و معدل آنها باید بالای 17 است ماهیانه مبلغی را دریافت می کنند. همچنین دانشجویانی که از نظر مالی وضعیت خوبی نداشته باشند بورسیه حامیان دانشگاه تهران خواهند شد در حال حاضر این دانشجویان از طریق مرکز مشاوره دانشگاه تهران به بنیاد معرفی و تا مهرماه جاری مورد حمایت قرار می‌گیرند.

منبع: ایسنا

۲۰۴

کد خبر: 801063

وب گردی

وب گردی