تمام ورودی‌های بخش قدیمی موصل به کنترل درآمد

نیروهای عراقی ورودی‌های بخش قدیمی شهر موصل را به کنترل کامل خود در آوردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام کرد که نیروهای پلیس فدرال همه ورودیهای بخش قدیمی شهر موصل را که آخرین مقر داعش در این شهر می باشد، به کنترل خود در آورند.

رائد جودت فرمانده پلیس فدرال عراق گفت: هم اکنون دهها تروریست در مساحتی کمتر از 600 متر در بین انبوه خانه ها و کوچه های تنگ و باریک بخش قدیمی شهر موصل سنگر گرفته اند.

وی افزود: چهار تیم رزمی پلیس فدرال ورودیهای بخش قدیمی را در کنترل خود دارند و مشرف به مجتمع های تجاری محله السرجخانه هستند.

جودت پیش بینی کرد: نیروهایش که از سه محور پیشروی می کنند، نبرد را یکسره خواهند کرد و به خیابان الکورنیش در مجاورت رود دجله در چند روز آینده خواهند رسید.

نیروهای عراقی روز دوشنبه محله الفاروق در بخش شمالی غربی بخش قدیمی موصل را آزاد و پرچم عراق را در آنجا برافراشتند.

سلام العبیدی سخنگوی نیروهای مبارزه با تروریسم عراق نیز گفت: کمتر از یک کیلومتر دیگر از بخش قدیمی شهر موصل باقی مانده است که از دست داعش آزاد خواهد شد.

وی افزود: اکنون فقط صدها داعشی در بخش قدیمی باقی مانده اند.

هلاکت شش سرکرده ارشد داعش در کرکوک

یک منبع محلی در استان کرکوک از کشته شدن شش سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش در حمله هوایی به جنوب غربی این استان خبر داد.

این منبع تصریح کرد: جنگنده های ائتلاف یک ستون بزرگ داعش را هنگام عزیمت از ناحیه العباسیه به سمت کوه حمرین هدف قرار دادند.

وی افزود: در این حمله شش سرکرده بارز داعش از جمله یک سرکرده نزدیک به ابوبکر البغدادی سرکرده ارشد این گروه کشته و 12 خودروی داعشی ها منهدم شد و سرنشینان آن به هلاکت رسیدند.

در همین حال، وزارت کشور عراق از کشته شدن دو داعشی هنگام تلاش برای حمله به یک مرکز امنیتی در کرانه چپ شهر موصل خبر داد.

306

کد خبر: 801084

وب گردی

وب گردی