مهلت سه ماهه دادستانی به مالکان ساختمان آلومینیوم برای ایمن سازی

رئیس کمیته عمران شورای شهر از مهلت سه ماهه دادستانی برای ایمن سازی پاساژ آلومینیوم خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا،اقبال شاکری،در تشریح وضعیت ساختمان های عمومی ناایمن که پس از حادثه پلاسکو مقرر شده بود نسبت به ایمن سازی آنها اقدام شود، گفت: یکی از ساختمان‌های عمومی که باید هرچه سریعتر نسبت به ایمن سازی آن اقدام می شد ساختمان آلومینیوم بود که خوشبختانه مدیریت ساختمان آلومینیوم سلسله جلسات مشترکی با دادستانی و سازمان آتش نشانی در راستای بهبود وضعیت ایمنی این ساختمان برگزار کردند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل آتش نشانی با تأیید دادستانی به مالکان آلومینوم ابلاغ شده است، تصریح کرد: دادستانی سه ماه به مالکان آلومینیوم فرصت داده است تا براساس دستورالعمل آتش نشانی موارد ناایمن ساختمان که در بررسی‌ها احصاء شده را رفع کنند همچنین مناقصه شرکت انجام دهنده ایمن سازی انجام شده و مشاور ایمن سازی نیز انتخاب شده است و در این فرصت ارائه شده توسط دادستانی در حال رفع مشکلات هستند.

وی با بیان اینکه پس از آنکه موارد ناایمن رفع شد باید کارشناسان سازمان آتش نشانی نسبت به تأیید اقدامات انجام شده، ورود پیدا کنند، گفت: در حال حاضر دوهفته از آغاز کار ایمن سازی ساختمان آلومینیوم می گذرد و مالکان سه ماه فرصت دارند تا نسب به رفع مشکلات اقدام کنند.

لزوم تدوین دستورالعمل عمومی ایمنی حریق در ساختمان‌های بلند مرتبه عمومی و قدیمی

شاکری با بیان اینکه باید یک دستورالعمل عمومی ایمنی حریق در ساختمان‌های بلند مرتبه عمومی و قدیمی با اولویت ساختمان‌های بلندمرتبه فلزی تدوین شود افزود: احتمال فرو ریزش ساختمان‌های بلند با سازه فلزی در زمان حادثه بسیار وجود دارد. برهمین اساس باید تمهیدات خاصی برای این ساختمان ها در نظر گرفت؛ چراکه ملاحظه کردید که در حادثه برج گرنفل به دلیل آنکه سازه بتنی بود فروریزشی ایجاد نشد. بر همین اساس نظام مهندسی باید ازحادثه پلاسکو درس بگیرد و برای ساختمان سازه فلزی، هسته بتنی یا پوشش خاص ضد حریق ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه سرعت ایمن سازی ساختمان‌های بلندمرتبه عمومی باید شدت گیرد، گفت: چندهزار ساختمان ناایمن در پایتخت وجود دارد که همه با هم باید در راستای ایمن سازی اقدام کنند نه اینکه برای هر ساختمان ساعت‌ها جلسه برگزار شود که با این رویه برای ایمن سازی هزاران ساختمان ناایمن در تهران سالها زمان لازم است. برهمین اساس درصدد هستیم با کمک شهرداری، سازمان نظام مهندسی، آتش نشانی و... دستورالعملی تدوین شود که زیر نظر دادستانی برای ایمن سازی این ساختمان‌ها تمهیداتی درنظر گرفته شود تا همه ساختمان‌ها ظرف مدت محدود و به صورت یکپارچه ایمن شوند.

703

کد خبر: 801088

وب گردی

وب گردی