نواز شریف: کمیته تحقیقات پرونده فساد اقتصادی وقت ما را تلف می‌کند

نخست وزیر پاکستان اولین موضع منفی را علیه کمیته تحقیقات پرونده فساد اقتصادی خود اعلام کرد: وقت ما را تلف نکنید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه «پاکستان»، «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان برای نخستین بار به فعالیت‌های کمیته تحقیقات فساد اقتصادی خود انتقاد و اعلام کرد: کمیته تحقیقاتی فساد مالی فقط وقت من را گرفته و حکومت را درگیر موضوع بی‌پایه و اساس می‌کند.

نواز شریف گفت: کمیته تحقیقات درباره اموال بنده پرس‌وجو می‌کند، اتهام مالی فقط اتهام است و آنها هیچ مدرک مستدلی علیه من ندارند، این کمیته درباره فعالیت‌های اقتصادی من سوال می‌پرسد، این کار را من سال 1972 شروع کردم، درحالی که من آن زمان نه نخست‌وزیر بودم نه سیاستمدار، من از اعضای این کمیته پرسیدم آیا از خزانه ملی دزدی شده؟ شما چه می‌خواهید بدانید؟ اما آنان هیچ جوابی نداشتند.

نخست‌وزیر پاکستان افزود: من نگران خودم و خانواده‌ام نیستم، در اصل نگرانی من پاکستان است، دولت ما با این همه مشکلات کشور را به سمت پیشرفت برده است.

وی با انتقاد به اعتراضات حزب تحریک انصاف علیه او و حکومتش گفت: عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف در سال 2014 دست به اعتراضات سراسری و گسترده زد که مانع سفر رئیس‌جمهور چین به پاکستان شد و همین ضررهای اقتصادی فراوانی به بار آورد.

نخست‌وزیر پاکستان تصریح کرد: دولت ما با همکاری ارتش مبارزه جدی علیه تروریسم را آغاز کرده است و انشاالله این غده سرطانی را به زودی ریشه‌کن می‌کنیم.

وی بیان کرد که دشمن با اصل پیشرفت پاکستان مخالف است و اتهام‌های بی‌اساس تنها بهانه است.

چند ماه است دادگاه عالی پاکستان با شکایت عمران خان مشغول بررسی پرونده فساد اقتصادی نواز شریف است و اظهارات وی در حالی مطرح شده است که از بین پنج قاضی دو نفر رای به عدم صلاحیت او داده‌اند و اگر با گزارش کمیته تحقیقات تنها یک نفر از سه قاضی باقی مانده رای به عدم صلاحیت او بدهند عمر سیاسی وی به پایان خواهد رسید.

منبع: تسنیم

306

کد خبر: 801141

وب گردی

وب گردی