تغییرات دو نسل از پولوهای فولکس واگن +تصاویر

می‌توان گفت فولکس واگن یک خودروی جدید را زیر یک مدل آشنای همیشگی مخفی کرده تا بتواند از اعتبار فروش پولوهای خود در جهان دفاع کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ در هفته گذشته فولکس‌واگن از تمام مدل‌های جدید خودروی پولو خود رونمایی کرد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به مقایسه این مدل با اسلافش بپردازیم که یکی از مهم‌ترین تولیدات کارخانه بزرگ آلمانی محسوب می‌شود.

به گزارش "کاراسکوپ"، فولکس‌واگن اعلام کرده تا هدفش از ساخت این خودرو ایجاد ظاهری اسپورت و تکامل یافته است و به همین دلیل از زبان طراحی این خودرو در مقایسه با اسلافش انقلابی به نظر می‌رسد. با این وجود در نگاه اول به نسل ششم این خودرو می‌توانید ماهیت اولیه پولو را در کالبد و ظاهرش دریابید.

در نگاه اول درمی‌یابید، پولوهای جدید کمی مخروطی‌تر بوده و در نمای جلو تهاجمی‌تر به نظر می‌رسند. هر چند می‌توان چراغ‌های مشابه نسل قبلی را روی آنها تشخیص داد. تغییرات دو نسل نسبت به هم آنقدر کم است که برخی از کارشناسان فولکس‌واگن را به دلیل جسور نبودنش در تغییر ظاهر ملامت می‌کنند. برخی دیگر نیز که کمی آسان‌گیرترند، این شباهت را دلیلی برای حفظ اصالت و ماهیت اولیه پولو می‌دانند. با این وجود مسل است که فولکس‌واگن این روزها به تکرار افتاده و روندی مرسوم را دور می‌زند.

پلت فرم این خودرو در نسل جدید تغییر کرده و پولوهای جدید اینک روی نسخه‌های جدید و پیشرفته‌تر MQB A0 که بسیار بزرگتر از قبلی‌ها هستند سوار شده‌اند. طول این خودرو 4053 میلی‌متر است. در مدل اسپورت 94 میلی‌متر نیز به فاصله بین محوری در خودرو اضافه می‌شود. بنابراین در داخل کابین با فضای بزرگتری روبه رو هستیم و فضای محفظه بار نیز در این خودرو افزایش یافته است. بنابراین با بزرگترین پولوی ساخته شده در جهان روبه رو هستیم.

برخلاف بدنه بیرونی، فضای درونی خودرو کاملا مناسب یک محیط شهری ساخته شده است. کل مجموعه داشبورد جدید است و شما شاهد دومین نسل از نمایش فعال اطلاعات روی صفحه نمایشگر اطلاعاتی با پوشش شیشه‌ای هستید. ارتقای کابین از لحاظ کیفیت مواد به کار رفته، فناورهای کاربردی و ظاهر خودرو کاملا مشهود است.

در نسخه های GTI ، پولو با استفاده از ضربه‌گیرهای اسپورت‌تر، باله‌های جانبی، سامانه اسپورت تعلیق و ترکیب رنگ قرمز بیشتر چشم‌گیر است. در مدل GTI همچنین شاهد دیفیوزرهای جدید در عقب هستیم. اگزوز در این خودرو به دو بخش تقسیم شده است. برای ایجاد تضاد با یکنواحتی فضای داخلی شاهد استفاده از رنگ قرمز و دوخت‌های درشت به همین رنگ هستیم.

می‌توان گفت فولکس واگن یک خودروی جدید را زیر یک مدل آشنای همیشگی مخفی کرده تا بتواند از اعتبار فروش پولوهای خود در جهان دفاع کند. فولکس‌واگن از ابتدای تولید پولو تا کنون بیش از 14 میلیون دستگاه از این خودرو را به فروش رسانده است.

منبع: پدال نیوز

402

کد خبر: 801151

وب گردی

وب گردی