رشته های جدید در دانشگاه های کشور راه اندازی می شود

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم از برنامه ریزی مسئولان برای تولید رشته های جدید در حوزه های مختلف دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالرحیم نوه ابراهیم مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم گفت: همایش ملی توسعه آموزش و برنامه ریزی درسی دانشگاه‌ها در پایان تیرماه امسال با هدف توسعه برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برگزار می شود.

او ادامه داد: گروه‌های توسعه آموزش و برنامه ریزی درسی دانشگاه‌ها ادغام شده و در این زمینه باید آموزش‌های لازم جهت اشراف بیشتر بر دروس به آنها ارائه شود که در این همایش وظایف گروه‌ها مشخص می‌شود.

نوه ابراهیم افزود: کارشناسان و صاحب نظران پیرامون تبیین سیاست‌های جدید گسترش آموزش عالی، ضرورت‌ها و فرصت‌های برنامه ریزی درسی در آموزش عالی، نوآوری در فرآیند تشکیلات برنامه ریزی درسی، طراحی رشته‌های جدید با تاکید بر تولید رشته‌های میان رشته‌ای به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود می‌پردازند تا این طرح به بهترین نحو اجرا شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم گفت: در این همایش حدود 600نفر از اعضای گروه‌های توسعه آموزش و برنامه ریزی درسی دانشگاه‌ها شرکت می کنند.

او افزود: بازنگری در تمامی رشته های تحصیلی گروه های مختلف به غیر از گروه علوم انسانی که تعداد آن‌ها زیاد است، انجام شده و برنامه و تمرکز مسئولان دانشگاه‌ها بر تولید رشته‌های جدید به ویژه میان رشته‌ای است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

204

کد خبر: 801180

وب گردی

وب گردی