خدایی: چهار وزارتخانه ای که در روند بازار سرمایه تاثیر گذار است

کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از سیاست های مورد نظر جهت بهبود وضعیت معاملات بازار سرمایه، همسو و همراه شدن سیاست های بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت و نیز وزارت بازرگانی با یکدیگر است.

سعید خدایی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت فعلی روند بازار سرمایه گفت: در حال حاضر به دلایل مختلفی روند بازار منفی است، در ابتدا دید کوتاه سرمایه گذاری ها در بازار و شناسایی سودهای کوتاه مدت که سرمایه گذاران در بازار انجام می دهند بی تاثیر در منفی بودن روند بازار نبوده و این امر باعث افزایش فروش سهام سرمایه گذاران خواهد شد.

به گفته وی، باتوجه به نزدیک بودن فصل مجامع، در سال جاری شاهد توزیع چشمگیر سود در میان سهامداران نبودیم.

خدایی در ادامه بیان کرد: اکنون تغییر و تحولات کلان اقتصادی رخ نداده و نیز تغییراتی که قرار است تا در سیاست های اقتصادی دولت دوازدهم ایجاد شود همچنان گنگ است، در حال حاضر در این خصوص توضیح شفافی ارائه نشده بنابراین عدم شفافیت سیاست های آینده دلیلی برای روند نزولی بازار سرمایه بوده است.

کارشناس بازار سرمایه به راهکارهای پیشنهادی جهت بهبود روند بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در این خصوص چندین نکته قابل ذکر است، نخست کاهش و ثبات نرخ سود سپرده بانکی، جلوگیری از عرضه بی رویه انواع اوراق هایی که در بازار ارائه می شود در صعودی شدن روند بازار تاثیر دارد بنابراین اوراق باید به نوعی حساب شده تر در بازار عرضه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر سیاست های مورد نظر جهت بهبود وضعیت معاملات بازار سرمایه همسو و همراه شدن سیاست های بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت و نیز وزارت بازرگانی با یکدیگر است که باید تصمیماتی را در راستای حمایت از تولید اتخاذ کنند چراکه حمایت از تولید نقش به سزایی را در روند بازار سرمایه ایفا می کند.

401

کد خبر: 801224

وب گردی

وب گردی