لاریجانی:همکاری‌های ایران و آذربایجان وارد مرحله جدیدی شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از گفت‌وگوی روسای جمهوری ایران و آذربایجان همکاری‌های دو کشور وارد مرحله جدیدی شده است.

به گزارش ایسکانیوز از خانه ملت، علی لاریجانی امروز (سه شنبه) در دیدار «اوگتای اسدف»رئیس مجلس جمهوری آذربایجان در حاشیه نشست روسای مجالس اورآسیا در سئول پایتخت کره جنوبی، اظهار داشت: در کمیسیون مشترک بین دو کشور در زمینه انرژی، برق، کشاورزی، امور گمرکی و مسائل امنیتی همکاری‌ مناسبی انجام می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همکاری‌های مرزی و امنیتی بین دو کشور به خوبی پیش می‌رود، بیان کرد: بعد از گفت‌و گوی رئیس جمهور ایران و آذربایجان همکاری‌های دو کشور وارد مرحله جدیدی شده است.
وی افزد: آذربایجان کشور دوست، برادر و همسایه ما است و به همین جهت ایران راه‌های همکاری بین دو کشور را باز گذاشته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از همدردی رئیس جمهوری آذربایجان با مردم ایران پس از وقوع حادثه تروریستی در تهران تشکر می‌کنم.

**تاکید بر گسترش سرمایه گذاری‌های بین ایران و جمهوری آذربایجان
«اوگتای اسدف» رئیس مجلس جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن همدردی با مردم و رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت حادثه تروریستی تهران اظهار داشت: ایران و آذربایجان در نشست‌های بین‌المللی در چارچوب موازین از مواضع همدیگر حمایت می‌کنند.
وی با بیان اینکه در نخستین مراسم تحلیف رئیس جمهوری روحانی حضور داشته‌ام و برگزاری انتخابات باشکوه اخیر را در ایران تبریک می‌گویم، بیان کرد: سطح روابط دو کشور بالا است و سفرهای متقابل پارلمانی می تواند به عنوان محرک روابط دو کشور نقش موثری ایفا کند.
رئیس مجلس آذربایجان گفت: سرمایه گذاری‌های بین دو کشور ایران و آذربایجان اقدام مناسبی است.
به گزارش ایرنا، علی لاریجانی ظهر دیروز (دوشنبه 5 تیرماه) به منظور شرکت در دومین نشست روسای مجالس اوراسیا تهران را به مقصد سئول پایتخت کره جنوبی ترک کرد.
وی شامگاه دوشنبه هنگام ورود به کره جنوبی در جمع خبرنگاران ضمن ابراز امیدواری به تهیه اساسنامه نشست روسای مجالس اوراسیا گفت: این نشست می تواند به امنیت پایدار و توسعه روابط اقتصادی کشورهای حاضر کمک کند.
لاریجانی افزود: این نشست ابتکاری است که از سال پیش شروع شده و ایران نیز نقش فعالی داشته تا این سازمان شکل بگیرد.
فریده اولاد قباد، عزیز اکبریان، علی اصغر یوسف نژاد و اسدالله عباسی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دکتر لاریجانی را در این سفر همراهی می کنند.
نخستین نشست روسای مجالس اوراسیا سال گذشته در مسکو و با حضور مقامات پارلمانی 20 کشور برگزار شد.

300

کد خبر: 801228

وب گردی

وب گردی