تغییر در ترکیب تیم ملی دوومیدانی اعزامی به هندوستان

تیمور غیاثی از اضافه شدن تعدادی از دوومیدانی کاران به ترکیب تیم ملی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون دوومیدانی، تیم ملی دوومیدانی ایران با هدف حضور در رقابت های قهرمانی آسیا، دوشنبه هفته آینده (12 تیرماه) عازم هندوستان می شود. سازمان تیم های ملی فدراسیون که پیش از این اسامی ترکیب اصلی را برای این دوره از مسابقات اعلام کرده بود، با توجه به رقابت های جام کازانف قزاقستان و نتایج کسب شده توسط تعدادی از ملی پوشان ایران در آن مسابقات، تغییری در اسامی و ترکیب تیم داد.

تیمور غیاثی، سخنگوی سازمان تیم های ملی فدراسیون دوومیدانی در خصوص تصمیم فدراسیون برای این تغییر در گفت و گو با روابط عمومی اظهار داشت: پیش از این اسامی 10 نفره ترکیب نهایی تیم ملی برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا را اعلام کرده بودیم، اما با توجه به نتایجی که تعدادی از دو و میدانی کاران در آلماتی قزاقستان کسب کردند، ما را برآن داشت تا باهدف تشویق این عزیزان و همچنین زمینه سازی برای حضور تیمی پرقدرت در بازی های آسیایی جاکارتا، آنها را به ترکیب اصلی تیمی که قرار است هفته آینده به هندوستان اعزام شود دعوت کنیم.

وی افزود: میلاد سیار در 110 متر بامانع، سبحان طاهرخانی در پرش طول و مسلم نیادوست در 1500 متر، دوندگانی هستند که نظر مساعد سازمان تیم های ملی فدراسیون را برای حضور در ترکیب تیم جذب کرده اند. بنابراین تعداد ملی پوشان را از 10 نفر به 13 نفر اضافه کردیم. در این میان بهزاد مصطفوی نیز جزو کسانی است که سازمان تیم های ملی به رکوردی که او در قزاقستان ثبت کرده نظر خوبی دارد، اما اعزام وی به هندوستان بستگی به صدور روادید او دارد. چرا که زمان اعلام نام وی به کنفدر اسیون دوومیدانی آسیا با تاخیر بوده و باید منتظر پاسخ آنها برای درخواست روادید باشیم.

غیاثی تاکید کرد: در هر صورت تمام تلاش فدراسیون دوومیدانی بر این است که تیمی با قدرت و صلاحیت در رقابت های قهرمانی آسیا حاضر شود و ما دوست داریم دو و میدانی کارانی که مفتخر به پوشیدن لباس تیم ملی هستند، جزو سرمایه های دو و میدانی باقی بمانند و با موفقیت به کشور باز گردند.

سخنگوی سازمان تیم های ملی در پایان خاطر نشان کرد: به این ترتیب، احسان حدادی، محمد صمیمی (پرتاب دیسک)، رضا مقدم (پرتاب چکش)، حسن تفتیان (100 متر)، سبحان طاهرخانی (پرش طول)، میلاد سیار (110 متر بامانع)، علی ثمری (پرتاب وزنه)، مسلم نیادوست (1500 متر)، حسین کیهانی (3000 متر بامانع)، کیوان قنبرزاده (پرش ارتفاع)، علی خدیور (400 متر)، امیر مرادی (800 متر) و سحر ضیایی (پرتاب نیزه)، 13 ملی پوشی خواهند بود که در هندوستان به رقابت با رقبای خود خواهند پرداخت.

بیست و دومین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا روزهای 15 تا 18 تیرماه در اودیشای هندوستان برگزار می شود.

604

کد خبر: 801313

وب گردی

وب گردی