میرسلیم: آیت الله شهید بهشتی و یارانش همت خود را برای تشخیص بهترین راه‌حل سیاسی کشور گذاشتند

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه گفت:شهید آیت الله بهشتی و یاران با وفایش بویژه ٧٢ تن که با او به افتخار شهادت نائل آمدند وقت و همت خود را براى تشخیص بهترین راه‌حل سیاسى کشور گذاشتند.

به گزارش ایسکانیوز، "سید مصطفی میرسلیم" رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پیرامون حادثه انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی توسط گروهک تروریستی منافقین، اظهار داشت: فاجعه هفتم تیر از دو جنبه قابل دقت است و آموزشی تاریخی براى ما محسوب مى‌شود.

وی ادامه داد: نقطه اوج احساس مسئولیت حزب جمهورى اسلامى با هدایت مرحوم شهید بهشتى، در شرایطى که با عزل یک رئیس جمهور بى کفایت، کشور گرفتار بحران سیاسى شده بود.

شهید بهشتی و یارانشان همت خود را برای تشخیص بهترین راه‌حل سیاسی کشور گذاشتند

میرسلیم تصریح کرد: آن شهید بزرگوار و یاران با وفایش بویژه ٧٢ تن که با او به افتخار شهادت نائل آمدند وقت و همت خود را براى تشخیص بهترین راه‌حل سیاسى کشور گذاشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: باید به این نکته مهم دقت کرد که تبحر سیاسى موضوعى مادرزادى نیست و رسیدن به چنان تبحرى، مستلزم تجزیه و تحلیل درست و دقیق شرایط اجتماعى، سنجش قابلیت‌ها و شایستگی‌هاى افراد است به علاوه مشورت مستمر با خبرگان و متخصصان امور سیاسى. صرف داشتن مدرک دانشگاهى یا تحصیلات حوزوى براى رسیدن بدان تبحر کفایت نمى‌کند.

وی گفت: چنان که دیدیم حزب جمهورى اسلامى در اولین انتخابات رئیس جمهورى، مرحوم حسن حبیبى را نامزد کرد ولى جامعه روحانیت مبارز با تشخیص نامناسب به دفاع از نامزدى بنى صدر رسید که اشتباه بودن آن یک سال بعد بر اعضاء همان جامعه روشن شد.

میرسلیم ادامه داد: بنابراین باید به تشخیص سیاسى و فرآیند صحیح دستیابى بدان، اهمیت داد و تحت تأثیر احساسات خالص و ساده مذهبى، به موضوع تبحر سیاسى در چارچوب فعالیت‌هاى نظام‌مند حزبى به دیده تحقیر ننگریست.

منافقین با خباثت ذاتی اقدام به نفوذ ایادی خود در جایگاه‌های تصمیم‌گیری سیاسی کشور کردند


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ذلت ترفندهاى منافقان که با خباثت ذاتى و نیز بى اعتمادى به نظام مقدس جمهورى اسلامى از ابتداى پیروزى انقلاب، مبادرت به نفوذ ایادى خود در جایگاه‌هاى تصمیم‌گیرى سیاسى کشور کردند و متاسفانه از آن ترفندها غفلت و چندین فاجعه در کشور آفریده شد.

وی گفت: البته آن اقدامات مذبوحانه نتوانست هیچ‌گاه سرنوشت انقلاب را تغییر دهد و کوچکترین خللى در اراده مردم ایجاد کند اما داغ از دست رفتن بزرگانى همچون شهید بهشتى و یاران با وفایش بر دل ما ماند، ضمن آن که ننگ آدمکشى‌هاى منافقان تا ابد بر پیشانى آنها ثبت شد و نیز بر همگان مبرهن شد که با مردمى انقلابى و بپا خاسته نمى‌توان با ترفندهاى ترس‌آورى، ارعاب و آدمکشى فائق آمد.

موسوی اردبیلی پیشنهاد عضویت من را در حزب جمهوری اسلامی داد

میرسلیم در مورد چگونگی ورودش به حزب جمهوری اسلامی، اظهار داشت: هیئت مؤسس حزب آیات بهشتى، موسوى اردبیلى، هاشمى رفسنجانى و آقای باهنر که هر چهار تن دار دنیا را وداع کردند و حضرت آیت‌الله خامنه‌اى مد ظله العالى بودند، آنان اعضاى شوراى مرکزى را پیشنهاد دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون چگونگی عضویتش در حزب جمهوری اسلامی افزود: بنده را مرحوم موسوى اردبیلى با توجه به سابقه فعالیت‌هاى سیاسى با ایشان، به هیئت مؤسس معرفى کرد و پیشنهاد داد. سمت اولیه من در حزب مسئولیت دفتر اعزام مبلغ بود که در این سمت معاون حضرت آیت‌الله خامنه‌اى بودم و پس از استقرار ایشان در وزارت دفاع اینجانب به جاى ایشان معاون تبلیغات حزب شدم.

استقبال مردم از تشکیل حزب بسیار گسترده بود

وی در مورد استقبال مردم از تشکیل حزب جمهوری اسلامی، گفت: استقبال مردم بسیار گسترده بود به طورى در هفته‌هاى اول نزدیک صدهزار نفر ثبت نام کردند. آن استقبال گسترده مانع گزینش دقیق در حزب شد و همین امر باعث ورود افراد نفوذى همچون کلاهى به حزب شد.

میرسلیم تصریح کرد: هدایت حزب و دبیر کلى آن با مرحوم شهید بهشتى بود که سازماندهى سیاسى حزب را با دقت و وسواس به سرانجام مطلوب رساند. آیت‌الله خامنه‌اى معاونت تبلیغات حزب را برعهده داشت و در آن ایام حزب، به لحاظ تبلیغاتى که براى نظام مقدس جمهورى اسلامى انجام مى‌داد، خدمات بى نظیرى به سازماندهى نظام سیاسى کشور کردند.

وی در پاسخ به اینکه شب انفجار در دفتر حزب شما کجا بودید؟ تصریح کرد: آن شب تا غروب جلسه شوراى مرکزى برقرار بود. پس از آن جلسه دیگرى با حضور برخى از اعضاى شوراى مرکزى، اعضاى حزبى دولت و اعضاى حزبى مجلس پیش‌بینى شده بود. این جانب مسئولیت شهربانى را به عهده داشتم و بعد از جلسه شوراى مرکزى دفتر حزب را ترک کردم.

کلاهی به دلیل ضعف فرآیند گزینش توانست وارد تشکیلات اداری شود

میرسلیم در مورد چگونگی ورود کلاهی عامل انفجار به حزب جمهوری اسلامی، اظهار داشت: کلاهى عنصر نفوذى منافقان بود که به دلیل استقبال گسترده مردم از حزب و ضعف فرآیند گزینش توانسته بود وارد تشکیلات ادارى حزب شود.

وی پیرامون لیست مشترک حزب جمهوری اسلامی و جامعه روحانیت مبارز در نخستین انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: جامعه روحانیت مبارز پس از اولین تشخیص اشتباه در نامزد کردن بنى صدر براى ریاست جمهورى تصمیم گرفت با حزب جمهورى اسلامى ائتلاف کند و همین اقدام بجا و صحیح منجر به ائتلاف بزرگ و کسب اکثریت کرسی‌ها در مجلس اول شد که نتیجه آن على رغم تمایلات بنى صدر ، نخست وزیرى مرحوم شهید رجایى شد.

حزب جمهوری اسلامی منحل نشد

میرسلیم در مورد وضعیت حزب جمهوری اسلامی، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، خاطر نشان کرد: حزب جمهورى اسلامى هیچ‌گاه منحل نشد بلکه به دلیل دو جناحى شدن، عملا کارآیى خود را از دست داد و فعالیت‌هایش تعطیل شد.

302

کد خبر: 801326

وب گردی

وب گردی