رأی‌گیری مجدد یونسکو درباره قدس و الخلیل

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است در نشست آتی کمیته میراث جهانی یونسکو درباره مناطق تاریخی شهرهای قدس و الخلیل رأی‌گیری شود.

به گزارش ایسکانیوز، مرکزاطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد که قرار است در چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو که در فاصله روزهای 2 تا 12 ژوئیه در شهر «کراکوف» لهستان برگزار می‌شود، در خصوص طرح پیشنهادی سابق اردن درباره قدس با عنوان «بخش قدیمی قدس و دیوارهای آن» دوباره ر‌أی‌گیری شود.

این کمیته همچنین درباره پیشنهادات ارائه شده برای درج آثار جدید در فهرست میراث جهانی یونسکو و حمایت از آثار مندرج در این فهرست که در معرض خطر قرار دارند و برخی مسائل دیگر تصمیم گیری خواهد کرد.

کمیته میراث جهانی متشکل از نمایندگان 21 کشور عضو توافقنامه حمایت از آثار فرهنگی و منابع طبیعی جهانی است که مجمع عمومی کشورهای عضو این کمیته آنها را تعیین می‌کند.

در این طرح پیشنهادی که شورای اجرایی یونسکو در تاریخ 26 اکتبر 2016 برای اولین بار درباره آن رأی‌گیری کرده است، شهر قدس به عنوان «شهر اشغالی» قلمداد شده و از اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر آن خواسته شده است که عملیات‌های خود در این شهر را متوقف کند.

منبع: تسنیم

305

کد خبر: 801384

وب گردی

وب گردی