صادرات نفت برزیل به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسید

با عمیق تر شدن رکود اقتصادی در برزیل، صادارت نفت این کشور به بیشترین رقم از سال ۲۰۱۰ میلادی به بعد رسید که چالش جدی برای اوپکی ها محسوب می شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از بلومبرگ انگلیسی، رکود شدید اقتصادی برزیل طی سال های گذشته، تولید نفت این کشور با افزایش روبروشده؛ اما تقاضای داخلی برزیل روند کاهشی به خود گرفته است.

برزیلی ها با توجه به رشد منفی تقاضای داخلی خود به افزایش صادرات روی آورده اند که این موضوع موجب از میان رفتن تلاش های اوپک برای کاهش عرضه جهانی نفت و بهبود قیمت طلای سیاه شده است.

تولید نفت برزیل با رسیدن به ۱.۵ میلیون بشکه در روز به یک رکورد تبدیل شد که بیشترین رقم از سال ۲۰۱۰ میلادی به بعد محسوب می شود.

صادرات نفت برزیل در چهارماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش یافته است؛ ضمن اینکه پالایشگاه «پترولیو برزیلیریو» این کشور که نیمی از صادرات نفت برزیل را عهده دار است در پیش بینی خود اعلام کرده تا پایان سال جاری میلادی فروش بین المللی نفت برزیل ۳۰ درصد افزایش می یابد.

اوپک در گزارش بازار نفت که در ماه جاری میلادی منتشر کرد، بر این باور است برزیل در شش ماه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی به دومین عرضه کننده بزرگ غیراوپکی نفت تبدیل می شود.

براین اساس، در حال حاضر برزیل به دردسر تازه اوپک برای تنظیم عرضه بازار نفت و بهای آن تبدیل شده است و تولید کنندگان نفت این کشور برخلاف کشورهای اوپک هیچ محدودیتی در تولید نفت ندارند.

منبع: مهر

402

کد خبر: 801401

وب گردی

وب گردی