اشعار کودکانه« مشق آسمان» منتشر شد

دفتر شعر «مشق آسمان» سروده مریم زندی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، مریم زندی درباره این اثر گفت: مجموعه «مشق آسمان» شامل دوازده شعر کودک است که همگی این‌ها در قالب چهارپاره سروده شده‌اند، شعرها نیز شامل کشفیات کودکان از طبیعت و دنیای پیرامون آنها هستند.

وی ادامه داد: در این مجموعه روایت‌های یک دختر کودک است از دنیای پیرامونش است، شعرها نیز برای گروه سنی (ب و ج) دوم ابتدایی تا پنجم ابتدایی کودک است.

زندی درباره تفاوت شعر کودک و خردسال اظهار داشت: شعر کودک زبان معیار باید باشد دلیلش این است که کودک زبان را یاد گرفته است، اما بهتر است که برای خردسال هم از زبان معیار استفاده شود اما چون با زبان محاوره صحبت می کند مشکلی نیست که با زبان محاوره برای کودک شعر بگوییم. در واقع کودک به محض اینکه سواد یاد گرفت حتما باید از شعر معیار برای وی استفاه کنیم، و تا آنجا که هم ممکن است از زبان سالمی باید استفاده شود.

این شاعر همچنین درباره طراحی و گرافیک این اثر گفت: باید گفت در این کتاب قطع متقاوتی (طرح گُل) استفاده شده است که از قطع کتابهای مرسوم کودک اجتناب شده، که قابل تقدیر است، همچنین گرافیک و صفحه‌آرایی کتاب نیز در خور توجه است.

در قسمتی از کتاب شاعر اینگونه سروده است:

امروز املای مرا

هی می‌نویسد اشتباه

توی کتابم می کشد

خط‌های پر رنگ و سیاه

انگار فکرش باز هم

مشغول چیز دیگری‌ست

باید کمی تیزش کنم

حال مدادم خوب نیست

یادآوری می‌شود مجموعه شعر «خرسم یکی یکدانه است» اثر دیگری از مریم زندی است که قرار ست بزودی توسط سوره مهر منتشر شود.

502

کد خبر: 801415

وب گردی

وب گردی