بخش شیمی درمانی مرکز طبی کودکان بازگشایی شد/افتتاح اولین MRI اطفال در هفته آینده

رئیس مرکز طبی اطفال گفت: با بر طرف شدن خطر انتقال بیماری آبله مرغان بین کودکان، بخش شیمی درمانی این مرکز بعد از دو هفته از امروز - چهارشنبه - کار خود را از سرگرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا رضا شروین بدر افزود: با توجه به مشاهده یک مورد کودک مبتلا به آبله مرغان در بخش شیمی درمانی مرکز طبی کودکان، از حدود دو هفته از پذیرش بیمار جدید در این بخش خودداری کردیم و از امروز کار پذیرش بیمار جدید در این بخش از سرگرفته شد.
وی گفت: البته با توجه به اقدامات ایمنی انجام شده در بخش شیمی درمانی مرکز طبی کودکان از روزهای قبل از عید فطر هم برای بازگشایی این بخش و پذیرش بیمار جدید آمادگی داشتیم اما به هر حال با توجه به تعطیلات عید فطر از این فرصت استفاده کردیم و پذیرش بیمار جدید را تا امروز به تعویق انداختیم.
رئیس مرکز طبی کودکان که بزرگترین بیمارستان اطفال در کشور است درباره علت توقف پذیرش بیمار در این بخش گفت: حدود دو هفته پیش متوجه شدیم که یکی از کودکان و بیماران بستری شده در بخش شیمی درمانی این بیمارستان که از یکی از استان‌های غربی آمده بود، بعد از چند روز از زمان بستری دچار بثورات پوستی آبله مرغان شده است.
وی گفت: بیماری آبله مرغان یک بیماری نسبتا شایع در جامعه است. کودک بستری شده در بخش شیمی درمانی مرکز طبی کودکان نیز این بیماری را برادرش و قبل از بستری در بیمارستان گرفته بود و در واقع در زمان کمون بیماری در بیمارستان بستری شده بود.
شروین افزود: بلافاصله بعد از مشخص شدن، بیماری آبله مرغان این کودک،اقدامات درمانی وی شروع شد اما چون این بیماری از طریق هوا منتقل می‌شود، متوجه شدیم که در مجموع 5 کودک دیگر که در این بخش بودند، به بیماری آبله مرغان مبتلا شده‌اند،‌ که همگی تحت درمان قرار گرفتند و پس از درمان ترخیص شدند.
وی گفت: بیماری آبله مرغان یک بیماری خوش خیم است و مشکل خاصی برای افراد ایجاد نمی‌کند اما چون کودکانی که به بخش شیمی درمانی می‌آیند، بر اثر شیمی درمانی دچار ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شوند، در مورد آنها احتیاط بیشتری انجام دادیم و با تصمیم کمیته عفونت بیمارستانی مرکز طبی اطفال برای مدت کوتاهی مریض جدید پذیرش نکردیم.
رئیس مرکز طبی اطفال تاکید کرد: بیماری آبله مرغان به راحتی از طریق هوا منتقل می شود و نمی‌شد با بستن در و ایزوله کردن بیماران از انتقال آن جلوگیری کرد، به همین علت چند کودکی را که به آبله مرغان مبتلا شده بودند، به بخش دیگری منتقل کردیم و چند روزی هم در بخش شیمی درمانی پذیرش جدید نداشتیم.
وی گفت: در این مدت شیمی درمانی‌های سبک را به صورت سرپایی در درمانگاه انجام دادیم، موارد اورژانسی را که در ستاد هدایت درمان دانشگاه هماهنگ شده بود،‌ به صورت اورژانسی انجام می‌شد و بیمارانی را که با نظر پزشک نیاز به بستری داشتند و می‌شد، چند روزی برای بستری آنها صبر کرد،به تعویق انداختیم و از امروز این بیماران را پذیرش می‌کنیم و کل مدتی که پذیرش بیمار جدید نداشتیم حدود دو هفته بود.

افتتاح اولین مرکز MRI کودکان کشور در هفته آینده
وی همچنین از افتتاح اولین مرکز جامع تصویربرداری اختصاصی کودکان در مرکز طبی اطفال خبر داد و گفت: این مرکز که در واقع اولین مرکز MRI کودکان در کشور است، یکشنبه هفته آینده افتتاح می‌شود.
شروین افزود: علاوه بر آن مرکز جامع تست ریوی اطفال و ‌بخش ICU ویژه بچه‌های شیرخوار نیز آماده افتتاح هستند که در روزهای آینده این دو بخش جدید نیز به بهره‌برداری می‌رسند.
وی درباره مشکلات ناشی از تاخیر پرداخت‌های سازمان‌های یبمه‌گر در مرکز طبی اطفال نیز گفت: هیچ مشکل خاصی وجود ندارد، همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز با کمک بسته‌های حمایتی وزارت بهداشت تامین می‌شود، ضمن اینکه پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر در ماه‌های اخیر نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

704

کد خبر: 801418

وب گردی

وب گردی