نماینده مجلس: حذف رشته های دانشگاه آزاد اسلامی کارشناسانه نیست

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی کارشناسانه نیست و این کار مخالفت با اصل این دانشگاه است.

امیر خجسته نماینده همدان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک موسسه علمی به منظور جوابگویی به نسل جدید و نیازهای دانشگاهی راه‌اندازی شده است ،بر طبق اصل 44 قانون اساسی نیز به فعالیتهای بخش خصوصی تأکید شده است که در همین خصوص این دانشگاه از معدود بخش های خصوصی موفق در سطح ایران و حتی خاورمیانه است، این دانشگاه در همه زمینه‌ها موفق بوده و نیاز جوانان را پاسخ داده است.

نماینده مردم همدان وفامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صدمات امنیتی این تصمیم نظام را مورد هدف و هجمه قرارمی دهد افزود: اگر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی را محدود کنند یعنی درواقع می‌خواهند با اصل دانشگاه آزاد اسلامی مقابله کنند و وقتی رشته‌ها را حذف کنند یعنی دانشگاه،پذیرش دانشجو نداشته و به طبع ۲۰۰۰۰ نفر از استادان و کارمندانی که برای این امر به خدمت گرفته شده بودندبیکار خواهند شد.

او ادامه داد: وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در این قضیه ورود پیدا کنند و اجازه ندهند به دانشگاه آزاد اسلامی لطمه‌ای وارد شود تا این دانشگاه بتواند همچنان پاسخگوی نیاز نسل جوان باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتشار خبر لغو مجوزها و حذف اکثریت غالب رشته‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور از سوی وزارت علوم برای بنده همچون بسیاری از نمایندگان مردم موجب تأسف و تأمل بسیار با طرح سؤالاتی در ذهن شد.

او با توجه به سابقه فعالیت‌های ارزشمند و نتایج غیرقابل‌انکار دانشگاه آزاد اسلامی در کشور افزود: پیروی از منویات مقام معظم رهبری و توصیه‌های مؤکد رئیس‌جمهوری مبنی بر ضرورت تحقق واقعی واگذاری امور به بخش خصوصی و عمل به اصل 44 قانون اساسی و ارزیابی عملکردهای به انجام رسیده مؤید وصول به توفیقات بزرگ در این دانشگاه بوده است.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر خود وظیفه می‌دانم در مقام نمایندگی مردم علاوه بر اعلام مراتب اعتراض نسبت به این تصمیم زیان‌بخش و اراده ناقض عدالت و تشکیک جدی در باب علل واقعی آن که بیشتر حکایت از تحمیل قدرت باهدف حذف رقیب توفیق یافته بخش خصوصی و عمومی از میدان عمل توسط بخش کمتر موفق دولتی دارد تا ظهور دغدغه ارتقای کمی و کیفی مراکز دانشگاهی را فراهم آورد.

خجسته افزود: در راستای تحقق اهداف این دانشگاه و عدم تکرار این بحران ارائه طرح تفکیک سنجش و پذیرش دانشگاه از وزارت علوم در مجلس در دستور کار قرارمی گیرد.

204/200

کد خبر: 801525

وب گردی

وب گردی