ابوترابی فرد: ملتی در برابر دشمنان خارجی مقاوم است که یکپارچه در کنار هم ایستاده باشند

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: ملتی می تواند در برابر دشمنان خارجی مقاوم باشد که درون خود و صفوف خود متحد و یکپارچه در کنار هم ایستاده باشند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد عصر امروز (چهارشنبه 7 تیر ماه) در آئین بزرگداشت شهدای هفتم تیر در ساختمان یادمان شهدای هفتم تیر این مطلب را بیان کرد.

نائب رئیس سابق مجلس افزود: دشمن از این جبهه مستحکم به دلیل فهم درست از اسلام و ایستادگی در کنار اصول ناامید بود و راهی جز حذف آنان پیش روی خود نمی دید. اما وعده الهی این بود که این شهادت، ایران را به یک جبهه واحد مبدل کند.
ابوترابی فرد تاکید کرد: هر گونه زاویه از این راه و تزلزل در عزم و اراده آغازی برای شکست جامعه اسلامی است و تمام ددغه رهبری و عزم دلسوزان انقلاب در این مقطع از تاریخ انقلاب تمسک به اسلام ناب و ایستادگی به اصول و ارزش ها تا پیروزی نهایی است و این راه عزت و اقتدار ما است.
نائب رئیس سابق مجلس ادامه داد: مشکل انسان ها فهم، دریافت و معرفت حق نیست؛ مشکل جامعه بشری بعد از فهم، شناخت و معرفت حق، ایستادگی در کنار حق و استقامت و پایداری است و این واقعیتی است که جامعه بشری همیشه از آن زاویه داشته است.
ابوترابی فرد با بیان این که ایستادگی به اصول و مبانی رمز پیروزی در دنیا و سرافزای در دنیا و آخرت است، بیان داشت: ایستادگی بعد از شناخت راه و تعیین مسیر حرکت است.
وی با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی گفت: با ورق زدن این برگ های زرین، یک ملت تحت رهبری و زعامت بنیانگذار انقلاب پرچم اسلام را برافراشت و یک سخن که آن قبول ربوبیت خدا بود، با عزم راسخ برای پیمودن این راه، نزاع سختی با نظام دیکتاتوری شاه داشت.
ابوترابی فرد اضافه کرد: کار سخت مردم ایران با پیروزی انقلاب بر رژیم شاه آغاز شد و چالش های سختی برای ما برنامه ریزی کرده اند.
نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی افزود: این سنگ بنای مستحکم که بر اصول و مبانی روشن دین استوار بود که با دو رکن کلیدی که جمهوریت آن در حضور و مشارکت مردم و تعیین سرنوشت خود در کنار صندوق های رای و اسلامیت آن در اصل محوری و کلیدی ولایت فقیه، ولایت، رهبری و زعامت و مدیریت فقیه عادل شجاع متواضع در برابر خدا و بندگان خدا و مقام در برابر دشمنان خدا معنا می یافت، مسیر حرکت انقلاب را به درستی رقم زد.
ابوترابی فرد همچنین تصریح کرد: انسان هایی که خداوند در جان آنان حکومت می کند از تعلقات دنیا پاکیزه هستند، آنچه قرآن بر آن تاکید دارد، شناخت، باور و تمسک به حق و ایستادگی در کنار حق است که دستاورد ایمان و عمل صالح است.
نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی در زمان حضرت علی (ع) به سه گروه ناکثین، مارقین و قاسطین تقسیم شد، اظهار کرد: ریشه همه این نزاع ها در آن جامعه فاصله گرفتن از حق و دلبستگی به دنیا بود اما ایستادگی بر حق رمز پیروزی در دنیا و آخرت است.
ابوترابی فرد اظهار کرد: امروز ایستادگی ملت های این کشورها در کنار هم متفاوت بوده و ریشه آن در انفجار حزب جمهوری اسلامی و پیروزی شما در دفاع مقدس معنا می یابد و راه افزایش اقتدار، ایستادگی بر این اصول است.
وی ادامه داد: ما اگر از این اصول زاویه بگیریم و نقشه راه ما فاصله بگیرد از اقتدار و عزت ملت ایران کاسته می شود و امروز تمام سخن رهبری بر این است که ملت عزیز با همان روحیه سال 60 و همان مشت های گره شده و همان آرمان ها و روحیه ای که شهدای هفتم تیر از آن الهام می گرفتند و فریاد شهید بهشتی که 'آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر' این راه را ادامه دهیم.
وی گفت: هویت انقلاب در ایستادگی مقابل نظام مسلط جهان معنا می یابد. اگر این اندیشه زدوده شود انقلاب اسلامی تغییر هویت داده است.
وی تاکید کرد: ملتی می تواند در برابر دشمنان خارجی مقاوم باشد که درون خود و صفوف خود متحد و یکپارچه در کنار هم ایستاده باشند.ما نیازمند وحدت امت اسلامی و وحدت درون جامعه خود هستیم آن هم ذیل پرجم پرافتخار انقلاب که در دست توانای رهبر معظم و عالیقدر نظام است.
وی گفت: اقتدار دفاعی، علمی و سیاسی ما، استقلال افتخار آفرین ما و قرار گرفتن ملت های منطقه در کنار ایران دستاورد این مقاومت است. باید آسیب های مقاومت را ببینیم و مدیریت صحیح اعمال کنیم. قدرت نظامی آمریکا امروز بیش از دو برابر قدرت نظامی اروپاست و قلب اقتصادی جهان در واشنگتن و نیویورک می تپد. دولت ها و حکام منطقه عروسک هایی هستند که با ساز آمریکا حرکت می کنند.
وی تاکید کرد: در هر جبهه ای علیه آمریکا ایستاده ایم بدون تردید پیروز بوده ایم.

302

کد خبر: 801549

وب گردی

وب گردی