مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان مرکزی: طرح جامع و تفصیلی ۲۷ شهر در استان مرکزی تصویب شد

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: طرح‌های جامع و تفصیلی ۱۰ مرکز شهرستان و ۱۷ شهر در استان مرکزی تصویب و ابلاغ شده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ علی بیات صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح‌های جامع و تفصیلی استان اظهار داشت : یکی از مهم‌ترین تکالیف کارگروه استانی امور زیربنایی و شهرسازی که دبیری آن برعهده این اداره کل قراردارد بررسی و تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی برای شهرهای کوچک و بزرگ استان مرکزی است و در سال‌های اخیر به همت کارشناسان، مدیران و اعضای این کارگروه موفق شدیم با برگزاری جلسات مستمر، فرآیند تهیه و تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی10 مرکز شهرستان و 17 شهر با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر استان را به اتمام رسانده و برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط به ویژه شهرداری‌ها ابلاغ کنیم.

وی افزود: با توجه به افق 10 ساله اعتبار اجرای این طرح‌ها یکی از راهبردی‌ترین و مهم‌ترین اقدامات توسعه‌ای در استان مرکزی، تصویب و اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی ویژه هر یک از شهرهاست زیرا الگوی پیشرفت و افق آینده هر شهر در ابعاد مختلف اجتماعی، عمرانی و حتی اقتصادی و صنعتی شهرها در این طرح‌ها مشخص می‌شود.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: از مجموع 33 شهر استان مرکزی، فرآیند تصویب و ابلاغ طرح‌های جامع و تفصیلی 27 شهر به پایان رسیده است.

بیات بیان کرد: طراحی اولیه، تدوین و پیشنهاد شکل‌گیری طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها در مرحله نخست به مهندسان مشاور ذی صلاح سپرده می‌شود و در مراحل بعدی باحضور نمایندگان مهندسان مشاور در جلسات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی، جزئیات طرح‌ها پس از بحث و بررسی به تصویب اعضا می‌رسد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 801625

وب گردی

وب گردی