جریان به پیروزی رسیده انقلاب با گرفتار شدن در انحراف ، زمینه نفوذ بیگانگان را فراهم نکند

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت : امام راحل بارها هشدار دادند که نگذارید داستان مشروطه و اشتباه مشروطه خواهان در باز کردن پای بیگانگان به کشور تکرار شود و جریان به پیروزی رسیده انقلاب اسلامی با گرفتار شدن در انحراف ، زمینه نفوذ بیگانگان را فراهم نکند . 

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا ، آیت الله علی معلمی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهدای هفتم تیر در مسجد جامع گرگان اظهار کرد: با گذشت 36 سال از این اتفاق تلخ ، درس های فراوانی می توان از آن گرفت که لازم است جریان های انقلابی و جوانان آینده ساز کشور با بهره گیری از آن ، خود را در مسیر شکوفایی کشور آبدیده تر کنند .
امام جمعه قائمشهر افزود : شهدای این واقعه از افراد تاثیرگذار جمهوری اسلامی بودند و بی شک هدف دشمنان از طراحی این حادثه ، آسیب رساندن به جریان در حال ترقی انقلاب آسلامی بود که با عنایت خدا و رهبری داهیانه حضرت امام ( ره) این توطئه ها خنثی شد .
نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد : تعبیر امام (ره) پس از این اتفاق و شهادت دکتر بهشتی که فرمود ' بکشید ما را ، ملت ما بیدارتر می شود ' بهترین تعبیر برای نشان دادن استقامت و پایداری مردم ایران در مسیر حراست از نهال نوپای انقلاب اسلامی بود تا ثابت شود برای امام و مردم هیچ موضوعی مهم تر از کوتاه کردن دست بیگانگان و حفظ جمهوری اسلامی نیست .
وی گفت : سازش نکردن با استکبار و کشورهای زورگو ، یکی از پیام های مهم امام راحل و نهضت نوپای جمهوری اسلامی پس از ترورهای اوایل انقلاب از سوی دشمنان بود که این شیوه و پایه فکری استقلال طلبانه بر مبنای اسلام ، همچنان در کشور پابرجا مانده است .
آیت الله معلمی بیان کرد : نفوذ بیگانگان در ایران ، ریشه ای طولانی و چندصد ساله دارد و آنها از هیچ کوششی برای به سلطه کشیدن کشوری مانند ایران که سرشار از منابع خدادادی و دارای موقعیت استراتژیک است دریغ نکرده و نمی کنند .


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود : امام راحل بارها هشدار دادند که نگذارید داستان مشروطه و اشتباه مشروطه خواهان در باز کردن پای بیگانگان به کشور تکرار شود و جریان به پیروزی رسیده انقلاب اسلامی با گرفتار شدن در انحراف ، زمینه نفوذ بیگانگان را فراهم نکند .
آیت الله معلمی اظهار کرد : برخی افراد نزدیک به جریان انقلاب که متاثر از فرهنگ و آموزه های غربی بودند تلاش زیادی کردند تا راه نفوذ بیگانگان به کشور و جمهوری اسلامی را باز کنند اما با هوشیاری امام راحل این توطئه ها خنثی و دست آنها کوتاه شد .
وی ایستادگی در برابر استکبار را یکی از آرمان های مهم و تغییرناپذیر جمهوری اسلامی دانست و گفت : نمونه بارز و سیاست همیشگی ایران ، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ایستادگی در برابر تمامیت خواهی های اسرائیل است .
به گفته وی؛این ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی و خوی استکباری آمریکا و اسرائیل ، بخشی از آموزه های دینی و اسلامی و اقدامی برای جلوگیری از افزایش نفوذ و سلطه این کشورها است .
این نماینده مجلس خبرگان رهبری بر لزوم تلاش و کوشش بیشتر مسئولان برای رسیدن به پیشرفت در همه ابعاد اشاره کرد و گفت : اگر به همان نسبتی که در توسعه صنایع دفاعی رشد کرده ایم ، در دیگر بخش ها و صنایع پیشرفت می کردیم ، دیگر شاهد تعطیلی کارخانه ها و صنایع و بیکاری نبودیم .

300

کد خبر: 801630

وب گردی

وب گردی