نصب کاشی ماندگار بر سردر خانه استاد ناصر مسعودی

در سفر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به استان گیلان علاوه بر دو هتل 4 و 5 ستاره، کاشی ماندگار بر سردر خانه استاد ناصر مسعودی نصب خواهد شد.

به‌گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ، افتتاح چند پروژه گردشگری را در برنامه سفر دوروزه خود به استان گیلان دارد.

معاون رئیس‌جمهوری در نخستین روز سفر به استان گیلان از اقامتگاه بوم‌گردی تلارخانه در خمام بازدید می‌کند، همچنین افتتاح هتل 5ستاره معین در جاده ماسوله، افتتاح هتل 4ستاره ابریشمی، بازدید از بازارچه و خانه صنایع‌دستی لاهیجان را در برنامه خود دارد.

جلسه با سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان، افتتاح مجتمع 3ستاره پاسارگاد در چمخاله و حضور در نشست مطبوعاتی از دیگر برنامه‌های معاون رئیس‌جمهوری در روز نخست این سفر است.

سفر رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به استان گیلان در روز دوم با نصب کاشی ماندگار بر سردر خانه استاد ناصر مسعودی در خیابان گلسار رشت آغاز می‌شود و در ادامه احمدی‌پور از موزه میراث روستایی در منطقه سراوان شهر رشت بازدید می‌کند.

ناصر مسعودی، خواننده و موسیقیدان پیشکسوت و یکی از سمبل‌های موسیقی گیلان است. او که به بلبل گیلان مشهور است از قدیمی‌ترین خواننده اشعار گیلکی نیز محسوب می‌شود که آثار ماندگاری چون میرزا کوچک‌خان (چقدر جنگلا خوسی)، کوراشیم، بنفشه گل و... را تولید و منتشر کرده است. از این هنرمند در طول ۵۰ سال فعالیت هنری بیش از ۵۰۰ ترانه به جا مانده است که بیش از ۲۰۰ آهنگ فارسی و سنتی ۱۵ برگ سبز و ۱۰ شاخه گل و بیش از ۲۵۰ ترانه محلی گیلکی را شامل می‌شود.

لازم به ذکر است، احمدی‌پور روز پنجشنبه 8 تیر در جلسه شورای اداری استان گیلان که با حضور استاندار برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

502

کد خبر: 801637

وب گردی

وب گردی