انجام ۱۰ هزار مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده خام دامی

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از انجام ۱۰ هزار مورد بازدید از مراکز تهیه، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان طی یکماه اخیر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ نادر پرور مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: در قالب طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان ۳۳ اکیپ ثابت و سیار روزانه در دو شیفت کاری بر فعالیت مراکز تهیه، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان کار نظارت و بازرسی بهداشتی را انجام دادند.

وی با اشاره به انجام ۶ هزار و ۲۲۲ نفر _ساعت کار بازرسی انجام شده در قالب این طرح، افزود: در طرح مذکور بالغ بر ۵ تن و ۴۰۵ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی ناسالم از مراکز فوق کشف، ضبط و از چرخه مصرف مردم خارج گردید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در بازرسی‌های صورت گرفته و از مجموع فرورده‌های خام دامی کشف و ضبط شده ۳ هزار و ۲۲۵ کیلوگرم مربوط به مراکز عرضه و ۲ هزار و ۱۸۰ کیلوگرم مربوط به کشتارگاه‌ها و مراکز بسته بندی استان بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در زمینه برخورد با واحدهای متخلف نیز ۱۸ مورد به مراجع قضایی معرفی و ۴ مورد نیز پلمب شدند.

دکتر پرور تعداد مراکز تهیه، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان کرمانشاه را یک هزار و ۹۸۲ واحد اعلام کرد و گفت: طی ماه مبارک رمضان و در قالب طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ۱۰ هزار و ۳۵ مورد بازدید از مراکز فوق انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از شهروندان خواست که حتما گوشت و فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و از خرید کشتار غیرمجاز جدا خوددارى نمایند و همچنین هرگونه تخلف را از طریق شماره تماس چهاررقمی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

402

کد خبر: 801640

وب گردی

وب گردی