کره شمالی شروط آمریکا را ظالمانه خواند

معاون نماینده کره شمالی در سازمان ملل مطرح شدن موضوع مذاکره بر سر برنامه هسته‌ای کشورش از سوی آمریکا را ظالمانه توصیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسکای نیوز، معاون نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد روز گذشته در سخنانی در شورای امنیت با حمله لفظی به آمریکا، شروط این کشور برای مذاکره در خصوص برنامه موشکی و هسته ای کشورش را ظالمانه قلمداد کرد.

«کیم این ریونگ» معاون نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد اعلام کرد آمریکا در صورتی که فکر می کند تشدید تحریم ها علیه کره شمالی سبب بازداشتن این کشور از تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای خواهد شد، دچار پیش بینی اشتباهی شده است.

وی در خلال جلسه استماعی که شورای امنیت در خصوص منع گسترش سلاح های هسته ای برگزار کرده بود، گفت: اقدام خبیثانه واشنگتن که فاقد درایت بوده، در جهت مخالف با آنچه این کشور به دنبال آن است، حرکت خواهد کرد. آمریکا همچنان از مذاکره سخن می گوید؛ حتی در این لحظه و پس از تصویب تحریم های جدید علیه کره شمالی.

این دیپلمات کره ای در ادامه تصریح کرد: این معنی ندارد که ادعای تمایل برای مذاکره مطرح شود و در همان وقت پیش شرط های ظالمانه ای به همراه فشارهای زیاد اعمال گردد.

شایان ذکر است واشنگتن گفته است در صورتی که پیونگ یانگ آزمایش های هسته ای و بالستیک خود را متوقف کند، حاضر است با این کشور مذاکره کند.

همچنین در ماه جاری میلادی شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه جدیدی علیه کره شمالی به تصویب رساند که به موجب آن 14 مقام این کشور مورد تحریم قرار می گرفتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

305

کد خبر: 801662

وب گردی

وب گردی