"پن پک" ایران جای "تترا پک" سوئد/کارخانه تولید بسته‌بندی غذایی به ثمر نشست

با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت، شرکت صنعتی پدیده عرش نوین، تولیدکننده کاغذهای چند لایه(مولتی لایر) و اسپتیک امروز پنج شنبه در صومعه سرای استان گیلان افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت پس از افتتاح شرکت صنعتی پدیده عرش نوین در صومعه سرای گیلان، حمایت از تولید داخلی را از اهم برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و اظهار کرد: این واحد تولیدی که به دست خانواده وارتانیان راه اندازی شد، محصولات بسته بندی مواد غذایی اعم از لبنیات و آب میوه را تولید می کند که از این لحاظ که در این حوزه عمدتا واردکننده هستیم، محصولی مورد نیاز برای صنعت مواد غذایی کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه بانک ملی ایران برای تامین سرمایه در گردش این واحد تولیدی قول همکاری دادند، عنوان کرد: هرچند ظرفیت واحد در حال حاضر کمتر از نیاز کشور است ولی شروع خوبی است و با توجه به دانش فنی و تجربه ای که مدیران کارخانه در خارج از کشور کسب کردند و مشارکت بانک ملی آینده خوبی پیش روی آن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ظرفیت این کارخانه را حدود سه میلیارد و 800 میلیون جعبه در بسته های 200 سی سی تا 333 سی سی عنوان کرد و افزود: محصولات کارخانه با برند pan pack که مخفف اسم شرکت است، عرضه می شوند. این برند مشابه بسته بندی Tetra pack است که یک برند سوئدی محسوب می شود که تا 50 درصد تولید جهانی را به خودش اختصاص داده است.

نعمت زاده ساخت ماشین آلات بسته بندی و پکینگ مواد غذایی را یکی از برنامه های شرکت در آینده دانست و گفت: قرار است که تا یک سال آینده نمونه سازی این ماشین ها وارد بازار شود و به صورت لیزینگ یا اجاره ای در اختیار شرکت های صنایع غذایی قرار می گیرد.

وی با اشاره به این موضوع که به جز کاغذ دیگر مواد اولیه کارخانه پلیمرهایی هستند که در ایران تولید می شوند، عنوان کرد: هر چند برای شروع نمونه مواد اولیه برای گارانتی از خارج کشور وارد شد، اما پلی اتیلن سبک و سبک خطی به عنوان مواد اولیه در داخل می تواند تولید شود. همچنین فویل مورد استفاده در کارخانه 6.3 میکرونی است که طرح هایی نیز در دست سرمایه گذاری داریم تا این نوع فویل در ایران تولید شود.

گفتنی است که شرکت پدیده عرش نوین، تولیدکننده کاغذهای چند لایه(مولتی لایر) و اسپتیک با مشارکت و سرمایه گذاری بانک ملی ایران در روستای دو گور صومعه سرای گیلان احداث شده است.

محصولات این مجتع صنعتی برای نگهداری و بسته بندی مواد غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد.

این واحد تولیدی که ظرفیت تولید بیش از سه میلیارد عدد پاکت در سال را دارد در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع قرار دارد.

برای راه اندازی فاز اول این کارخانه که برای یکصد نفر به صورت مستقیم و دو هزار نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال می کند، هشت میلیون و 500 هزار دلار سرمایه گذاری ارزی و 150 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی صورت گرفت.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 801687

وب گردی

وب گردی