دبیر اتاق بازرگانی ارومیه: اعتبارات دولتی تخصیص یافته به شهرستان‌های آذربایجان غربی ناکافی است

دبیر اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه گفت: اعتبارات دولتی تخصیص یافته به طرح ‌ای عمرانی در شهرستان‌های آذربایجان غربی ناکافی است و اعتراض فرمانداران به این مهم کاملا بجاست.

به گزارش ایسکانیوز؛ ابراهیم حق‌جو ظهر امروز در دومین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: اگر در سر زمان مقرر اعتبارات عمرانی کشور تخصیص داده می‌شد موقعیت استان آذربایجان غربی در رشد ملموس‌تر می‌شد و می‌توانستیم رتبه استان را بهبود دهیم.

وی با اشاره به سهم مالیاتی استان آذربایجان‌غربی افزود: فعالان اقتصادی فکر می‌کردند که بیشترین مالیات را آذربایجان غربی پرداخت می‌کند که فکری نادرست است و پرداخت ما در این زمینه 1.2 درصد است که با اطمینان می‌توان گفت نوعاً زیر 1.5 درصد سهم مالیاتی استان‌ها را داریم.

مشاور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: سهم اعتبارات عمرانی استان‌ها نسبت به درآمد استانی آنها بالاتر است و باید بررسی کرد که کدام یک از استان‌ها مقدار بیشتر اعتبارات دریافت می‌کنند و کدام یک کمتر دریافت می‌کنند و تمامی این موضوعات باید در گزارش اعتبارات استانی آورده شود.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای به اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان‌ها اعتراض دارند که این موضوع بجا‌ست چراکه به دنبال جذب منابع برای منطقه خود هستند ولی منابع محدود است و در این میان می‌توان به واگذاری پروژه‌های نیمه تمام اشاره کرد که استفاده از آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

حق جو بیان کرد: برای فصل پژوهش‌های توسعه‌ای در اعتبارات استانی مبلغ 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده است و این پژوهش‌های توسعه‌ای باید توضیح داده شود که این فصل به چه موضوعی اشاره دارد و باید اعتبار این بخش افزایش یابد تا پروژه‌ها را آسیب شناسی کنند.

وی تاکید کرد: باید پروژه‌ها را بررسی کنیم و ببینیم یک پروژه تا چه میزانی می‌تواند بازخورد داشته باشد و پروژه‌ها باید استفاده بهینه از آنها شود و مکان یابی به خوبی صورت گیرد و بهترین پروژه‌ها برخی و اوقات با بهرتان اقدامت پیش می‌روند ولی در بهره برداری مشکل داریم و در سال‌های آینده با مشکل روبرو می‌شویم.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 801774

وب گردی

وب گردی