روغن هفته آینده گران می‌شود/پیشنهاد افزایش ۲۰درصدی روی میز سازمان حمایت

دبیر انجمن روغن نباتی گفت: قیمت روغن نباتی با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید از هفته آینده افزایش می‌یابد و پیشنهاد انجمن افزایش ۲۰درصدی قیمت است.

به گزارش ایسکانیوز، داریوش محمودی اظهار کرد:با توجه به درخواست انجمن روغن نباتی برای افزایش قیمت روغن از سازمان حمایت، در حال انجام‌ امور مورد نیاز برای افزایش نرخ این محصول هستیم.

وی افزود: انجمن روغن نباتی درخواست افزایش 20 درصد روغن نباتی را با توجه به بالا رفتن نرخ ارز (مورد نیاز برای واردات مواد اولیه) و دستمزد و سایر هزینه‌ها پیشنهاد داده است اما میزان افزایش روغن در سال جاری باید توسط سازمان حمایت بررسی شود و ممکن است نرخ نهایی بیشتر یا کمتر از محاسبات انجمن باشد.

وی در واکنش به اطلاعیه اخیر سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان کنندگان و تولیدکنندگان درباره "لزوم توجه مردم به مشخصات مندرج بر روی بسته‌بندی بندی قوطی‌های روغن نباتی" برای جلوگیری از کم‌فروشی و گران فروشی تصریح کرد: این اتفاقات به‌صورت موردی است و با تناژ این صنعت همخوانی ندارد.

محمودی گفت: حرف‌هایی مبنی بر گران‌فروشی در قاموس صنعت روغن نباتی کشور جایگاهی ندارد.

بنابراین گزارش، علیرضا رستمی مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این باره اظهار داشت: براساس اخبار منتشر شده و اطلاعات واصله مبنی بر کاهش وزن و تثبیت قیمت و به عبارتی گرانفروشی در حوزه روغن نباتی ، لازم است مصرف کنندگان به منظور جلوگیری از گرانفروشی، نسبت به مشخصات مندرج بر روی بسته بندی قوطی‌های روغن نباتی توجه کنند.

گفتنی است، دبیر انجمن روغن نباتی ایران پیش از این و قبل از آغاز ماه مبارک رمضان نیز گفته بود: بر اساس پیگیری‌های انجام‌شده به‌دنبال افزایش قیمت روغن نباتی بعد از پایان ماه رمضان با اخذ مجوزهای قانونی هستیم اما در این ایام برای همرامی با مردم افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

منبع: تسنیم

401

کد خبر: 801834

وب گردی

وب گردی