انویدیا و AMD کارت‌ گرافیک مخصوص استخراج بیت کوین معرفی می‎کنند

ای‌ام‌دی و انویدیا به دلیل محبوبیت بالای پردازنده‌های گرافیکی برای استخراج بیت کوین، درصدد ارائه نسخه‌ی مخصوص کارت‌های گرافیک خود برای این کار هستند.

به گزارش ایسکانیوز، بر‌اساس شایعات،‌ ای‌ام‌دی و انویدیا برنامه‌ای جدی برای معرفی کارت‌های گرافیک جدید مخصوص استخراج بیت کوین‌ دارند.‌ بیت‌کوین یک ارز دیجیتالی است که ابتدا با ارزشی ناچیز در تبادلات مالی وارد‌ شد، اما با گذشت زمان ارزش آن روند صعودی به‌خود گرفت. به‌فرآیند استخراج ارزهای رمزنگاری شده‌ی دیجیتالی مانند بیت‌کوین Cryptocurrency Mining گفته می‌شود و استخراج‌کنندگان بیت کوین به ماینر (Miner) شهرت دارند. درصورت صحت شایعات، به‌زودی شاهد ورود کارت‌های گرافیک ماینینگ با برندهای جی‌فورس و رادئون ‌به بازار خواهیم بود.

بر‌اساس گزارش‌ها، به‌دلیل هجوم ماینرها برای خرید کارت‌های رادئون، ای‌ام‌دی از کمبود موجودی کارت گرافیک رنج می‌برد.‌ موجودی بسیاری از مدل‌های کارت‌های‌گرافیک رادئون ای‌ام‌دی به‌دلیل تقاضای بالا برای استخراج بیت کوین در بسیاری از کشورها تمام‌شده است و سایر کارت‌های‌گرافیک این شرکت نیز افزایش قیمت شدیدی را تجربه می‌کنند. ازنظر ماینر‌ها کارت‌های ای‌ام‌دی به‌دلیل «نسبت کارایی به قیمت» بهتر و مصرف انرژی کمتر درمقایسه با کارت‌های انویدیا، بهترین سخت‌افزار برای استخراج بیت کوین به‌شمار می‌روند.‌

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط VideoCardz، ای‌ام‌دی و انویدیا به دلیل محبوبیت بالای استخراج بیت‌کوین توسط پردازنده‌های گرافیکی و خرید بیش از اندازه‌ی کارت‌های‌مقرون به‌صرفه، هر دو با کمبود موجودی روبه‌رو شده‌اند. به‌منظور پیدا کردن راهکاری برای پاسخ به تقاضا و پیشگیری از این کمبود برای مشتریان عادی، هردو کمپانی به‌دنبال عرضه‌ی نسخه‌های ویژه‌ای از کارت‌های‌گرافیک محبوب ماینرها تحت عنوان «کارت‌های مخصوص استخراج بیت‌کوین» هستند.

گفته می‌شود انویدیا به‌زودی یک نسخه‌ی سفارشی از کارت GTX 1060 را با پردازنده‌ی گرافیکی GP106-100 مخصوص ماینینگ معرفی خواهد کرد. ای‌ام‌دی نیز قصد دارد نسخه‌ای از کارت‌های گرافیک برمبنای معماری پلاریس را برای استخراج بیت‌کوین عرضه کند؛ هرچند هنوز از جزئیات کارت ای‌ام‌دی و پردازنده‌ی گرافیکی آن اطلاعی در دست نیست.

احتمال می‌رود به‌دلیل وجود نداشتن پورت‌های خروجی برای نمایشگر، امکان استفاده از این کارت‌ها برای مصارف عادی مانند گیمینگ وجود نداشته باشد. این کارت‌ها توسط شرکای سخت افزاری ای‌ام‌دی و انویدیا تولید خواهند شد و به‌دلیل استفاده‌ی سنگین ماینرها و احتمال بالای خرابی پیش از موعد، برخلاف نسخه‌های معمولی، ضمانت ۹۰ روزه خواهند داشت. ارزان‌تر بودن این کارت‌ها نسبت به مدل‌های گیمینگ می‌تواند خبر خوبی برای ماینرها باشد.

ازآنجایی که تمامی اطلاعات و تخمین‌ها بر‌اساس شایعات هستند، هنوز اخبار دقیقی در‌مورد قیمت و زمان عرضه این کارت‌های‌گرافیک موجود نیست.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 801839

وب گردی

وب گردی