قیمت گران‌تر از حد مجاز گوشت/ سازمان‌های نظارتی پاسخگو باشند

رئیس شورای تامین دام زنده اعلام کرد: در حال حاضر گوشت گوسفندی تا کیلویی 39 هزار تومان عرضه می‌شود که گران تر از قیمت واقعی آن است.

به گزارش ایسکانیوز، منصور پوریان اظهار کرد: دام در حال حاضر به صورت انبوه در بازار عرضه می‌شود با این حال به دلیل قیمت بالای آن تقاضا وجود ندارد.

بر اساس این خبر، وی گفت: در هفته اخیر با آغاز تعطیلات قیمت کمی کاهش یافت، دام زنده در کشتارگاه به ۱۴ هزار تومان و لاشه کشتار ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شد.

پوریان تصریح کرد: دام وارداتی به قیمت ۲۹ هزار تومان به شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت‌های بسته‌بندی ارائه می‌شود در حالی که قیمت لاشه وارداتی کیلویی ۳۳ هزار تومان است. قرار بود گوشت‌های وارداتی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود که متاسفانه همین گوشت‌ها ۳۶ تا ۳۹ هزار تومان به فروش می رسد.

هفته گذشته فروشگاه‌های زنجیره‌ای گوشت را ۴۰ و چند هزار تومان عرضه کردند و سازمان‌های نظارتی و تعزیرات باید پاسخگو باشند.

در یکی دو ماه اخیر قیمت گوشت گوسفندی در بازار تا کیلویی ۵۰ هزار تومن هم رسید که با واردات گوشت تازه از اوراسیا قیمت کمی کاهش یافت. در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان است.

401

کد خبر: 801986

وب گردی

وب گردی